ردپای خیرین سلامت در پروژه بیمارستان 420 تختخوابی ولیعصر زنجان

ردپای خیرین سلامت در پروژه بیمارستان 420 تختخوابی ولیعصر زنجان

استاندار زنجان گفت: خیرین سلامت حضور پررنگی در پروژه بیمارستان 420 تختخوابی ولیعصر (عج) زنجان دارند.

شنبه 13 مهر 1398 ساعت 22:3

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، فتح‌الله حقیقی دیشب در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت شهری زنجان در رابطه با پروژه بیمارستان 420 تختخوابی ولیعصر (عج) زنجان، اظهار کرد: پروژه بیمارستان 420 تختخوابی ولیعصر (عج) زنجان، نماد بزرگی از قوت خیرین است. با اراده خیرین در کارهای خیر، اقدامات شایسته و قابل توجهی در این زمینه انجام می‌شود که این‌گونه کارها ممکن است با بودجه‌ای که دولت اختصاص می‌دهد، امکان‌پذیر نباشد.

وی با اشاره به لزوم مراقبت اقداماتی در پروژه 420 تختخوابی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان، افزود: باید مراقب اقداماتی که انجام می‌دهیم، باشیم تا مشکل‌ساز نشود. این پروژه با اقدامات شفاهی امکان‌پذیر نیست.

این مسئول تصریح کرد: باید کارها و اقداماتی که قرار است در این پروژه انجام و اجرا شود مشخص شده و پیشنهادهای مربوط به صورت کتبی نوشته شود، زیرا برخی از کارها در شرکت‌های آب و برق نیاز به دستور وزارتخانه دارد که در این زمینه نیز من صحبت خواهم کرد.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم تشکیل گروهی برای بررسی راهکارهای قانونی و اقدامات، بیان کرد: باید گروهی متشکل از شهردار زنجان، شورای شهر، مدیران برق و آب و دانشگاه علوم‌پزشکی و همه دستگاه‌های مربوط به این پروژه در جهت بررسی راهکارهای قانونی و اقداماتی که امکان دارد انجام شود، تشکیل و بر مبنای آن عملی شود.

حقیقی با اشاره به لزوم تعهد بین دستگاه‌های مربوطه در جهت پیشرفت پروژه و مکتوب کردن اقدامات، اظهار کرد: باید تعهد بین دستگاه‌های مربوطه در جهت پیشرفت پروژه 420 تختخوابی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان باشد.

وی در رابطه با به وجود آمدن خدشه در اقدامات شفاهی، خاطرنشان کرد: کارها باید دقیق، درست و اصولی باشد. در اقداماتی که دارای چارچوب بوده و مکتوب هستند تاکنون خدشه‌ای وارد نشده ولی اقداماتی که شفاهی‌پذیر بوده‌اند همواره در مرور زمان دچار خدشه می‌شود.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با اجرای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان، شاهد ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی خواهیم بود.

پرویز قزلباش با اشاره به اینکه طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان را باید از جهات مختلف برای توسعه استان حائز اهمیت دانست، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مثبت طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان، ارتقای شاخص تخت بیمارستانی است؛ چرا که در حال حاضر زنجان در این زمینه پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و با اجرای این طرح، شاهد افزوده شدن ۵۴۰ تخت بیمارستانی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر افزایش شاخص‌ها، شاهد ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی به واسطه اجرای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان خواهیم بود، ادامه داد: با توجه به اینکه زنجان به‌عنوان قطب ۶ کشور مطرح است، به همین خاطر معتقدیم در حوزه بهداشت و درمان نیز باید نیازمندی‌های این بخش را در استان بر دوش بکشد که اجرای این طرح می‌تواند در همین راستا باشد.

قزلباش با بیان اینکه اگر خواهان توسعه همه‌جانبه استان هستیم، این توسعه باید در همه زمینه‌ها دیده شود که یکی از این بخش‌ها اهتمام به حوزه بهداشت و درمان است، افزود: بی‌شک با توجه به حساسیت حوزه بهداشت و درمان، این توسعه می‌توان توسعه بیشتر استان را رقم بزند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه با توجه به اینکه زنجان در حوزه بهداشت و درمان چند استان را زیرمجموعه خود دارد، توسعه این بیمارستان می‌تواند خدمات بهتری به استان‌ها دهد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان، ظرفیت این بیمارستان به ۱۰۰۰ تخت رسیده و به سمت فوق‌تخصصی شدن حرکت خواهد شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 449

ثبت نظر

ارسال