دستور تجهیز بیمارستان آستارا صادر شد

دستور تجهیز بیمارستان آستارا صادر شد

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان از راه‌اندازی اورژانس هوایی گیلان و تجهیز بیمارستان مرزی شهید بهشتی آستارا خبر داد.

دوشنبه 25 شهریور 1398 ساعت 19:20

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، قاسم جان‌بابایی، در جریان سفر به شهرستان مرزی بندر آستارا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان آستارا دارای مشکلاتی از قبیل نبود سی.تی. اسکن و شلوغی اورژانس است که به زودی حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سی.تی. اسکن این بیمارستان تأمین شده و به زودی تحویل می‌شود، ادامه داد: با راه‌اندازی این بخش، حجم وسیعی از اعزام‌های بیماران به خارج از شهرستان قطع می‌شود.

جان بابایی با بیان اینکه فقدان حضور بخش خصوصی در بخش درمان و توریستی بودن شهرستان عاملی بر شلوغ بودن اورژانس این منطقه شده است، افزود: علاوه بر تجهیز بخش نوزادان، پزشکان متخصص بیمارستان آستارا نیز تأمین می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در بخش دیگر سخنان خود از اقدامات دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول سلامت سخن گفت و خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات، توسعه طرح اورژانس هوایی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاظر تعداد اورژانس‌های هوایی کشور به 44 مرکز افزایش یافته است، گفت: در آینده‌ای نزدیک برای گیلان هم این مرکز راه‌اندازی می شود.

وی اضافه کرد: گیلان شرایط سخت ترافیکی و رفت و آمد را دارد و بالگردهای این اورژانس می تواند به داد مردم برسد.

قاسم جان بابایی در پایان تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و مشکلات، دولت توانسته در سال جاری 40 بیمارستان را در مناطق مرزی و محروم برای افتتاح آماده کند که تعدادی افتتاح شد و الباقی نیز تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

، در جریان این بازدید معاون وزیر، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید بهشتی آستارا و بیمارستان در دست احداث لوندویل بازدید کردند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 410

ثبت نظر

ارسال