دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون تقدیر می شوند

دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون تقدیر می شوند

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، از برگزاری آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون خبر داد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 9:22

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین استوار، گفت: بیماری‌های غیر واگیر در حال حاضر مهم‌ترین تهدید کننده سلامت در کشور ما محسوب می‌شوند بیش از ۸۰ درصد موارد مرگ و میر یعنی حدود ۳۰۰ هزار مرگ در سال به علت بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد که از این میان حدود ۱۰۰ هزار مرگ به فشارخون بالا مربوط است.

وی اظهار داشت: فشار خون بالا به عنوان عامل خطر سکته قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیوی و بسیاری از بیماری‌های دیگر محسوب می‌شود. بر اساس آخرین پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر، حدود یک سوم بزرگسالان در کشور فشار خون بالا دارند که از این میان حدود ۵۰ درصد افراد از بیماری خود بی اطلاع هستند.

استوار افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون با هدف افزایش آگاهی عمومی از فشار خون بالا، علل و عوامل و پیامدهای آن و نیز اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشار خون از اردیبهشت تا تیر ماه سال جاری در کشور اجرا شد.

وی اظهار داشت: در این حرکت عظیم ملی تمامی دست اندرکاران از جمله پزشکان، پرستاران، بهورزان، مراقبین سلامت و سایر کارکنان حوزه سلامت با کمک همه بخش‌های دولتی و غیر دولتی و داوطلبین موفق شدند در یک کار بین بخشی، آگاهی مردم را نسبت به این معضل بهداشت عمومی افزایش دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، در پایان گفت: در آئین تقدیر از دست اندرکاران اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون که در روز شنبه ۷ دی ماه برگزار خواهد شد، از دست اندرکاران اجرای این برنامه ملی تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 4808755
تعداد بازدید : 496

ثبت نظر

ارسال