حمایت از آموزش‌های مهارتی یک وظیفه اجتماعی است

حمایت از آموزش‌های مهارتی یک وظیفه اجتماعی است

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه حمایت از آموزش‌های مهارتی یک وظیفه اجتماعی است، گفت: در کشورهای توسعه یافته، جامعه خیرین در قسمت‌های مختلفی، بصورت هوشمندانه و دقیق و عاقلانه و عاشقانه بخشی از منابع مالی‌شان را صرف کارهای خیریه و اجتماعی می‌کنند. در کشورهای اروپایی زیاد به چشم می‌خورد که نه فقط طبقات مرفه جامعه، بلکه انسان‌های معمولی هم بخشی از اوقات فراغت‌شان را صرف مسئولیت‌های عام‌المنفعه می‌نمایند.

سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 4:32

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر ابراهیم صالحی عمران در نشست صمیمی روسای استانی و نمایندگان منتخب خیرین و حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای، با عنوان اینکه آموزش‌های مهارتی، مهمترین بخشی است که نیاز به توسعه دارد و توسعه آن یک نیاز ملی تلقی می‌شود افزود: معمولا کشورها به دلایل شغلی یا اقتصادی یا حرفه‌ای به دنبال توسعه آموزش‌های مهارتی هستند ولی گرایش به آموزش‌های مهارتی دلایل مهم تری، بطور مثال در مورد مسائل امنیتی و آسایش اجتماعی جامعه دارا می‌باشد.

وی گفت بایستی مسوولین آموزش‌های مهارتی را سرمایه‌گذاری ملی تلقی کنند چراکه با عنایت به تجربیات بین المللی و مراجعه به مطالعات و پژوهش های علمی‌ صورت گرفته، در بحث توانمندسازی و ارتقاء اجتماعی آحاد ملت موثر است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: حمایت از آموزش‌های مهارتی یک وظیفه اجتماعی است. در کشورهای توسعه یافته، جامعه خیرین در قسمت‌های مختلفی، بصورت هوشمندانه و دقیق و عاقلانه و عاشقانه بخشی از منابع مالی‌شان را صرف کارهای خیریه و اجتماعی می‌کنند. در کشورهای اروپایی زیاد به چشم می‌خورد که نه فقط طبقات مرفه جامعه، بلکه انسان‌های معمولی هم بخشی از اوقات فراغت‌شان را صرف مسئولیت‌های عام‌المنفعه می‌نمایند. گرچه در جامعه ما مقداری کمرنگ شده است اما جا دارد تا خیلی از این صاحبان صنایع و کارآفرینانی که وضعیت اقتصادی خوبی دارند، تا آنجایی که ممکن باشد، به این وظیفه اجتماعی بپردازند و هر یک از ما هم می‌توانیم در جایی که آثار و منفعت اجتماعی بیشتر دارد خود نیز منشآ اثری باشیم.

دکتر صالحی عمران با اشاره بر اینکه بنای ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استفاده از ظرفیت حامیان و خیرین برای ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی بوده و به همین منظور بنیاد حامیان در دانشگاه تشکیل شده که در کمتر دانشگاهی چنین واحدی وجود دارد و دغدغه اصلی‌ این است که چطور می‌توان از حمایت تمام آحاد اجتماعی بعنوان ظرفیتی که در جامعه ما وجود دارد برای یک کار عظیم اجتماعی دیگر استفاده کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر بنظر می‌رسد یک نظارت اجتماعی، می‌تواند موجب توانمندسازی کلیه طبقات محروم جامعه شود که هم آثار اقتصادی و هم آثار اجتماعی مطلوبی خواهد داشت.

دکتر صالحی عمران برپایی این جلسه را مهم دانست و پیشنهاد کرد: نقطه نظرات حاضرین در نشست جمع بندی و به یک نهضت و حرکت تبدیل شود و در این صورت می‌توان دانشگاه و این مجموعه را مردمی تلقی کرد. تنها در این صورت است که می‌توانیم در آینده و در بهبود زندگی جوانان کشورمان، نقش موثر داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا به دست حامیان و خیرین و با همراهی دانشگاه، حرکت اجتماعی در هر استان‌ شکل گرفته و برای واحدهای دانشگاهی‌ برنامه‌ریزی مناسبی انجام گردد تا تحول و رشد کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی را نیز به همراه داشته باشد.

، در ابتدای این نشست دکتر منتظرالقائم مشاور رییس دانشگاه در امور خیرین خلاصه‌ای از ماموریت‌های دانشگاه و جنبه‌های قابل حمایت توسط بنیادهای حامیان هر استان را تشریح و گزارشی از بنیادهای تاسیس شده یا در مرحله تاسیس گزارشی ارائه کرد و به لزوم تسریع در تشکیل و تاسیس بنیادهای حامیان در سایر استان‌ها تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، برخی از روسای استانی و همچنین نمایندگان منتخب خیّرین، نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند که مقرر شد در قالب کتاب حامیان دانشگاه ثبت و چراغ راه فعالیت‌های آتی قرار گیرد.

 در پایان از جمال احمدزاده فرزند مهرانگیز قندهاری و لاجوردی مدیرعامل خیریه مادر و کودک که زمین و ساختمان‌های آموزشکده فنی رستم‌آباد، به وسعت ۵ هکتار شامل چند ساختمان آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی، را احداث کرده اند و در مورخ 7 مهرماه 98 رسما بصورت بلاعوض، به دانشگاه فنی و حرفه‌ای واگذار نمودند تشکر و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 387

ثبت نظر

ارسال