جلوگیری از ورود ۴۷ تن مواد مخدر از مرزهای شرقی توسط مرزبانان

جلوگیری از ورود ۴۷ تن مواد مخدر از مرزهای شرقی توسط مرزبانان

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با تلاش مرزبانان ایران اسلامی از ابتدای سال تاکنون از ورود ۴۷ تن مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور جلوگیری شده است.

پنجشنبه 9 آبان 1398 ساعت 19:17

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

سردار قاسم رضایی در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرماندهان مرزبانی استان آذربایجان غربی جمع خبرنگاران اظهارکرد: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مهم کشور است و با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق  مرز مشترک دارد.

وی با اشاره به کاهش جرایم مرزی در استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه به سبب همکاری مطلوب مرزنشینان استان با مرزبانان و رعایت مقررات مرزی، شاهد کاهش جرایم مرزی هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا از دیدار با فرماندهان مرزی مناطق اقلیم کردستان عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهارکرد: در راستای پوشش خلاء‌های مرزی توافقات خوبی با طرف عراقی انجام شده است.

رضایی در ادامه با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی  استان آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون تمامی نقاط مرزی استان مستعد سرمایه‌گذاری است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد بنابراین می‌توان با اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و کشاورزی همت کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به وجود پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این رابطه نیز مرزبانی ناجا آماده همکاری با بازرگانان است و استقبال می‌کند و می‌بایستی زیرساخت‌های تسهیل و تجارت مرزی نیز توسط اداره پایانه‌های مرزی فراهم شود.

وی از تدوین طرح مشترک با مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و تصریح کرد: این طرح، طرح کاملی برای مرزهای سراسر کشور است و موضوعات رفاهی، خدمات مرزبانی و حتی روابط با مرزنشینان در آن تعریف شده است.

رضایی با اشاره به اجرای طرح‌هایی در  راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد رفاه معیشتی در مناطق مرزی گفت: تا کنون مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی واحدهای مرزی هزینه شده است که با توجه به گستردگی مرز باید اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: با تلاش مرزبانان غیور ایران اسلامی از ورود ۴۷ تن مواد مخدر طی هفت ماه گذشته از مرزهای شرقی کشور جلوگیری شده و در این مدت نیز کشفیات قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا در پایان خاطرنشان کرد: از ۲۰ سال گذشته تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور نیروهای آمریکایی ۴۵ برابر شده که با همت و تلاش مرزبانان کشور در راستای مقابله با ورود این مواد به داخل کشور اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 420

ثبت نظر

ارسال