ثبت نام از المپیادی ها در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

ثبت نام از المپیادی ها در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: المپیادی ها در این دانشگاه در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ثبت نام شده اند اما مشکل اصلی عدم همخوانی ظرفیت با میزان پذیرش است.

سه شنبه 9 مهر 1398 ساعت 15:42

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان ثبت نام المپیادی ها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۱۷ نفر المپیادی از سوی سازمان سنجش به دانشگاه معرفی شده اند که از تمام آنها در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ثبت نام به عمل آورده ایم.

وی افزود: موضوع عدم همخوانی ظرفیت اعلامی دانشگاه با میزان پذیرشی که از سوی سنجش به دانشگاه اعلام می شود مشکلی است که در رشته های علوم پزشکی نمود بیشتری دارد. رشته های علوم پزشکی با توجه به شرایط ویژه ای که برای آموزش دارند تنها یک کلاس درس و تخته نیست و باید بیمار، استاد، مرکز درمانی، تجهیزات آموزشی و غیره هم در این آموزش دیده شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: ما ظرفیت اسمی ۲۰۰ نفر در دفترچه کنکور اعلام کرده بودیم که این میزان ظرفیت با توجه به امکانات آموزشی، دانشجویی و پژوهشی دانشگاه بود اما سنجش به ما بیشتر از ۲۴۵ نفر تاکنون معرفی کرده است که بخشی از آن مربوط به تسهیلات فرزندان هیئت علمی و المپیادی ها است.

وی گفت: تاثیر افزایش میزان پذیرش نسبت به ظرفیت اعلامی در فرآیند آموزشی، پژوهشی و حتی امکانات خوابگاهی نیز خود را نشان می دهد و افرادی که پذیرفته می شوند نیز پس از چندی نسبت به کمبود امکانات انتقاد می کنند.

ضیایی تاکید کرد: فرآیند ظرفیت اعلامی از سوی دانشگاه و تایید ظرفیت از سوی وزارت بهداشت و در نهایت اعلام پذیرش از سوی سنجش باید مورد بازنگری قرار گیرد و توان دانشگاه در این زمینه در نظر گرفته شود.

کد خبر 4732001
تعداد بازدید : 399

ثبت نظر

ارسال