تغییر و تحولات ازدواج‌های کنونی و لزوم اجباری شدن مشاوره

تغییر و تحولات ازدواج‌های کنونی و لزوم اجباری شدن مشاوره

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تأکید کرد: مجلس برای مشاوره اجباری قبل از ازدواج جوانان باید برنامه مدونی را تصویب کند.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 15:21

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در رابطه با ثبت ۵۲۰ هزار ازدواج و ۱۷۰ هزار طلاق در سال ۱۳۹۷ گفت: ارزیابی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گویای این نکته است که مجلس برای ازدواج جوانان باید برنامه مدونی تصویب کند تا جوانان قبل از ازدواج مشاوره اجباری داشته باشند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور معتقد است که عدم مشاوره صحیح و ازدواج صحیح از جمله عواملی هستند که منجر به ناسازگاری یا طلاق در پنج سال اول زندگی می شود.

وی با بیان اینکه تغییر و تحولات شرایط اجتماعی، فضاهای مجازی و مهاجرتها ازدواج را از حالت سنتی خارج کرده افزود: ازدواجهای کنونی حتماً نیازمند مشاوره و راهنمایی هستند و ما هم به جد پیگیر این قضیه هستیم تا مشاوره ازدوج اجباری شود.

حاتمی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، همچنین متذکر شد: البته به جز عدم مشاوره، عوامل متعدد دیگری نیز در افزایش طلاق موثرند از جمله ازدواج از طریق آشنایی در فضای مجازی که با وجود تفاوتهای فرهنگی، ازدواج می کنند و بعضا هم از هم جدا می شوند.

، بنیانیان مسئول کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سبک زندگی ما تحت تاثیر جهانی شدن به شدت در حال تغییر بوده و در این میان، یکی از اهداف اصلی تهاجم فرهنگی سازماندهی شده علیه ایران نیز متلاشی کردن خانواده‌هاست.

وی با اذعان به نارساییهای داخل کشور در سبک مدیریت و حل مسائل جامعه افزود: ریشه همه نارساییها و معضلات جامعه اعم از اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی بعضاً مشترک است.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: با نگاهی به تبلیغات کاندیداها متوجه می شویم که در تبلیغات خود مسئولیت جوانان و خانواده ها و پدر و مادرها را به دولت واگذار می کنند و حتی خود رسانهها نیز برای جلب مخاطب به این کار روی میآورند و از مشارکت و مسئولیت تک تک افراد جامعه برای حل این معضلات غافل می شوند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 443

ثبت نظر

ارسال