بهره‌گیری از متخصصان خارج از کشور زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور است

بهره‌گیری از متخصصان خارج از کشور زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور است

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهره‌گیری از متخصصان خارج کشور در دانشگاه‌ها را به انحاء مختلف یکی از عوامل پیشرفت علمی کشور برشمرد.

جمعه 19 مهر 1398 ساعت 2:53

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر عبدالرضا باقری که با همراهی دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در دفتر بین‌الملل این دانشگاه در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد حضور یافته بود، با اشاره به اهمیت روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها در اسناد بالادستی وزارت علوم، از ابتکار دانشگاه فردوسی مشهد در تاسیس دفتر بین‌الملل این دانشگاه استقبال و قدردانی کرد.

وی با موفق معرفی کردن دانشگاه فردوسی مشهد در جذب بیش از ۱۷۰۰ دانشجوی بین‌الملل بر اهمیت توجه به ارتقای کیفی در حوزه بین‌الملل در کنار گسترش کمی تاکید کرد.
در ادامه دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، بین‌المللی‌سازی را یکی از راهبردهای اساسی دانشگاه دانست و افتتاح این دفتر را گامی مهم در جهت ارتباط بخش بین‌الملل دانشگاه با جامعه معرفی کرد.

وی بر ضرورت ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان و استادان بین‌الملل تاکید کرد و اظهار داشت: هم اینک این تسهیلات از فرودگاه آغاز خواهد شد.

دکتر کافی، دانشگاه فردوسی مشهد را یکی از افتخارات شهر مشهد در سطح ملی و جهانی دانست که در هفتادمین سالگرد تاسیس، در عرصه‌های مختلف علمی و فنی و اجتماعی نقش‌آفرین است.

وی از مدیریت فرودگاه هاشمی‌نژاد برای فراهم ساختن این بستر برای مدیریت بین‌الملل دانشگاه قدردانی کرد.

سپس دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد از جمله اهداف افتتاح این دفتر را ارتباط مستقیم با ایرانیان متخصص خارج از کشور برای بهره‌مندی از دانش و تجربیات آنان، معرفی دانشگاه فردوسی مشهد به مسافران خارجی، جذب استادان بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاران و واقفان علمی دانست.

قاسم زاده مدیر کل فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد نیز ابراز امیدواری کرد: دفتر بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در ترمینال ورودی بین‌الملل فرودگاه بتواند حلقه رابطی میان دانشگاهیان خارج و داخل کشور باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه فردوسی مشهد، روز گذشته دفتر بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد با حضور مدیران بین‌الملل دانشگاه و مدیر کل نهاد ریاست جمهوری افتتاح شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 311

ثبت نظر

ارسال