برگزاری کنگره چشم تاثیر زیادی در ارتقای کیفیت جراحی ها دارد

برگزاری کنگره چشم تاثیر زیادی در ارتقای کیفیت جراحی ها دارد

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، گفت: برگزاری کنگره های چشم پزشکی، تاثیر زیادی در ارتقای کیفیت جراحی های چشم دارد.

چهارشنبه 29 آبان 1398 ساعت 15:48

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود جباروند، روز چهارشنبه در آغاز به کار بیست و نهمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران در مشهد، افزود: از گروه های علمی، اجرایی، اساتید، اعضای کمیته چشم پزشکی ایران و خراسان رضوی و همچنین از شرکت های چشم پزشکی که هزینه های مالی این کنگره ها را تامین کردند صمیمانه تشکر می کنم و امیدواریم برگزاری این کنگره ها به غنای علمی ما بیافزاید و بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه‌ بدهیم.

وی افزود: برگزاری این قبیل کنگره ها در ارتقای کیفیت عمل های جراحی چشم، تاثیر به سزایی دارد.

علی صادقی طاری دبیر اجرایی انجمن چشم پزشکی ایران، نیز اظهار کرد: اما بنده اعتقاد دارم ترس خود مرگ است، اگر دکتر بحرینی برای ساخت برج سپید ترس داشتند و یا ما برای برگزاری این کنگره دچار تردید بودیم امروز شاهد برگزاری این کنگره با شکوه در مشهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا نیست همیشه در یک مکان ساکن باشیم چون تغییر نمی کنیم اگر دنبال نگرش نوین هستیم  یکی از معیارها تغییر مکان برگزاری کنگره است.

صادقی طاری با تاکید بر این مطلب که کنگره مشهد نقطه عطف خواهد بود، بیان کرد: خوشبختانه با وجود تمام بحث تا جمعیت شرکت کننده در این کنفرانس همانند تهران با شکوه و استقبال خوبی روبه رو شد و فرصتی برای انتقال تجربه ها فراهم شد صمیمانه از صداقت همکاران تشکر می کنم.

دبیر اجرایی انجمن چشم پزشکی ایران، با اشاره به اینکه امروز مزد شجاعتمان را می گیریم، ابراز کرد: پزشکان جزو اقشار سالمی هستند که همیشه به دنبال کسب علم و خدمت به مردم هستند.

در ادامه، محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ادامه مراسم گفت: با پشتوانه متخصصان خوش نام از قدیم تا به الان دلسوزانه که با پشتکار فعالیت می کنند باعث شده  دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایگاه مهمی در حوزه درمان و پژوهش چشم پزشکی در شرق کشور ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان خاتم الانبیا دومین بیمارستان تخصصی چشم در مشهد است، بیان کرد: دانشجویان و رزیدنت ها در حوزه های مختلف تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان آموزش می بینند تا به خوبی بتوانند خدمت کنند.

تفقدی افزود: بانک چشم مشهد با مساعدت بانک چشم ایران با بهترین استانداردهای بین‌المللی تاسیس شده است از چند ماه گذشته شروع به فعالیت کرده است و در حال تامین نیازهای بیمارستان خاتم و برخی بیمارستان های خصوصی در شهر است که بنا به نیاز این فعالیت های می تواند از لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در اغلب حوزه های تخصصی کمی مطالعات بزرگ جمعیتی را حس می کنیم، ابراز کرد: باید مطالعات جمعیتی بزرگ را به عنوان سرمایه ای برای آینده آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان داشته باشیم.

تفقدی تصریح کرد: طرح کوهورت برای ۱۲ هزار نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فردوسی در حال انجام است که این کوهورت به بررسی بیماری های چشمی، تصویر پردازی های مختلف با بهترین امکانات فراهم شده در چند روز آینده شروع به کار می کند.

وی اضافه کرد: ریجستری بیماری های چشمی به عنوان منبعی برای کسب اطلاعات جمعیتی و جمع آوری تحلیل آنها در مشهد در حال انجام است که تکمیل و گسترش پیدا می کند. در بحث طب بازساختی نیاز است وارد این رویکرد بشویم این مورد نیز از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پژوهش بر روی سلول های بنیادین قرنیه است.

در ادامه این مراسم، سید محمد حسین بحرینی طوسی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خرسندیم که این کنگره از پایتخت خارج شده و برای اولین بار در مشهد برگزار می شود، امیدواریم بتوانیم تا آخرین روز پذیرای مهمانان داخل و خارج از کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: علمای تمام رشته ها چندین سال است که پی بردند یکی از بهترین راه های انتقال علم و تجربه برگزاری  رویدادها، کارگاه ها و عمل های جراحی زنده است و طبیعتا این کنگره تاثیر زیادی در ارتقای کیفیت عمل های جراحی و بیماری های چشمی می گذارد.

در پایان مراسم با حضور متخصصان و اساتید داخل و خارج از کشور در حوزه چشم پزشکی، از تمبر اختصاصی بیست و نهمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران رونمایی شد.

کد خبر 4776970
تعداد بازدید : 431

ثبت نظر

ارسال