برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی به سربازان وظیفه

برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی به سربازان وظیفه

​​​​​​​نشست مشترک سردار مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی امروز، اول مهر با حضور معاونان، مدیران و مسوولان دو طرف برگزار شد.

سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 0:10

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، سردار فرحی در این نشست که در زمینه مهارت آموزی سربازان وظیفه برگزار شد، با اشاره به این که دوره سربازی برای تمام استان  کشور است و مخصوص قشر خاصی نیست، اظهار کرد: امیدواریم این گفت و گوها در عرصه ملی و ارزش آفرینی آغاز خوبی باشد.

وی با اشاره به این که اگر این کار اساسی عملیاتی شود یک کار ملی و خدمت ملی بزرگی است، افزود: در این زمینه برای این که به کمیت و کیفیت حداکثری برسیم زمان سربازی کفایت نمی کند، در نتیجه پنج گام برای ارایه مهارت آموزشی به سربازان در نظر گرفته شده که گام اول قبل خدمت، گام دوم بدو خدمت، گام سوم حین خدمت، گام چهارم اوقات فراغت در حین خدمت و گام پنجم پس از خدمت است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: برای هر گام یک مسوول در نظر گرفته شده است و یک بسته نیز طراحی کرده ایم. ۱۵ فیلم مستند ۲۰ دقیقه ای نیز آماده شده است.

سردار فرحی تصریح کرد: هدف این است که تمامی ورودی های ما تا سال ۱۴۰۱ دارای مهارت باشند و ۱۵ درصد مشاغل کشور را تضمین کنیم.

در ادامه دکتر طیبی گفت: یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کرد این است که باید زمینه شغل در کشور فراهم باشد، زمانی که همه چیز از خارج وارد می شود و به تولید داخل اهمیت داده نمی شود، زمینه هم وجود ندارد. نیاز داریم در کشور زمینه ایجاد شغل برای جوانان فراهم شود.

وی افزود: مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی در رصد سازی کار و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز در دیگر مباحث می تواند با شما همکاری کند.

همچنین دکتر بیجندی، معاون آموزشی و رییس سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی در این نشست اظهار کرد: طبق قرارداد با وزارت ورزش و جوانان، جهاددانشگاهی آموزش ۱۶ هزار سرباز وظیفه را بر عهده گرفت.

وی با اشاره به این که این آموزش ها در دو بخش آموزش مهارت های زندگی و اشتغال تعریف شده است، تاکید کرد: تا کنون نیز ۵۷۱ هزار و ۶۳۲ نفر ساعت سرباز آموزش داده شده اند، هزار و ۸۱۲ نفر سرباز در حین آموزش هستند، ۵ هزار و ۷۴۹ نفر سرباز نیز هر دو دوره و ۳ هزار و ۱۱ نفر سرباز یکی از دو دوره را آموزش دیده اند.

در ادامه مهندس سید عزیز آشنا، مدیر مرکز آزمون جهاددانشگاهی در رابطه با تحلیل و ارزیابی شخصیت و انجام تست آنلاین در راستای ارزیابی شخصیتی پیش از خدمت سربازی در زمینه مهارت آموزی سربازان توضیحاتی را ارایه داد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، در پایان این نشست مقرر شد کمیته مشترکی در راستای همکاری دو طرف تشکیل و جلسات مستمر هفتگی برگزار شود تا نقشه راه مشخص شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 360

ثبت نظر

ارسال