انتقاد از عدم ورود اسناد لانه جاسوسی به کتابهای درسی

انتقاد از عدم ورود اسناد لانه جاسوسی به کتابهای درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نسبت به صورت نگرفتن اقدام عملی و جدی علی رغم گذشت سه سال از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مضامین مهم اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی انتقاد کرد.

یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 15:1

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، حجت الاسلام علی ذوعلم در جلسه شورای مدیران این سازمان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی، گفت: مسئولین مربوطه در سازمان در یک زمان مشخص و کوتاه در گنجاندن معارف انقلاب در کتاب های درسی و تحقق منویات رهبری حکیم انقلاب در خصوص استفاده از محتویات و مطالب اسناد لانه جاسوسی و شرح این اتفاق بزرگ و تاریخی در کتب درسی برنامه ریزی و اقدام مفید و اثربخش داشته باشند.

وی بحث دشمن شناسی را برای جوانان ایران اسلامی بسیار مهم دانست و ادامه داد:علی رغم اینکه سه سال از منویات مقام معظم رهبری در این خصوص می گذرد اقدام جدی برای ورود مضامین مهم این کتابها و اسناد به کتب درسی، اهمیت معرفی توطئه هایی که آمریکائی ها در سفارت انجام می دادند صورت نگرفته است. ایشان تاکید داشتند که نسل جوان و نسل جدید ما بدانند و بفهمند که آمریکا با اینجا چه کرده و چه توطئههایی زیر سر داشته.

رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن تبریک ایام ماه ربیع و تشکر بابت زحمات آقای باقرزاده در زمان حضورش در معاونت پشتیبانی سازمان پژوهش و آرزوی موفقیت در پست جدیدش در مرکز هماهنگی دفتر وزارتی، به انتصاب مهندس محمدمهدی کاظمی به عنوان معاون جدید توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اشاره کرد. 

ذوعلم با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان، روز دانش آموز، روز جهانی استکبارستیزی و روز تسخیر لانه جاسوسی نیز اظهارکرد: ۴۰ سال از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا می گذرد و همانگونه امام خمینی(ره) فرمودند؛ انقلاب دوم بزرگتر از انقلاب اول است و این فرموده امروز پس از ۴۰ سال بسیار ملموس است و می بایست به آن توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به برخی از توطئههای صورت گرفته توسط آمریکاییها در جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر سفارت آمریکا در کشورمان وجود داشت حتما کشور عزیزمان مانند مصر و لیبی و عراق و لبنان امروز بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به جمله‌ای از یکی از سیاستمداران آمریکایی خطاب به یکی از رجال عراقی اشاره داشت و بیان کرد: آن آمریکایی گفته بود که می دانی چرا در آمریکا هیچ وقت کودتا نمی شود؟ آن فرد عراقی پاسخ داد: نه نمی دانم و فرد آمریکایی گفت چون آمریکا در واشنگتن سفارت ندارد! به همین جهت کودتایی نمی شود. یعنی آمریکا در هر جا سفارت دارد سعی می کند کودتایی کند و افرادی که دست نشانده خودشان هستند بر مسند قدرت بنشینند.

ذوعلم با تاکید بر اینکه مهم است جوانان ما پس از ۱۲ سال تحصیلی بدانند چه نگرشی به غرب نسبت به سبک زندگی برای او شکل می‌گیرد، افزود: مهم است که ما یک ملت آزاد بمانیم وعزت ملی، استقلال طلبی و عزت طلبی در جوانان ما موج بزند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت الاسلام ذوعلم یادآور شد: این اقدام انقلابی توسط یک طیف بصیر، شجاع و دانشجویی انجام گرفت؛ اگر چه بعضی از افراد بعضاً اظهار پشیمانی کردند. این واقعیتی است که نشان می دهد انسانها می‌توانند جهتشان را عوض کنند.

تعداد بازدید : 349

ثبت نظر

ارسال