افزایش ۲۷۰ درصدی بودجه دانشگاه اسدآبادی/ از خیران خوابگاه‌ساز استقبال می‌کنیم

افزایش ۲۷۰ درصدی بودجه دانشگاه اسدآبادی/ از خیران خوابگاه‌ساز استقبال می‌کنیم

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی از افزایش ۲۷۰ درصدی بودجه عمرانی امسال این دانشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

پنجشنبه 21 شهریور 1398 ساعت 22:30

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر حمید گودرزی افشار در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان بودجه به عنوان بودجه عمرانی، ابلاغی و برای تعمیر و تجهیز و محوطه سازی دانشگاه بوده که باید با همت و پیگیری بتوانیم تا پایان سال نسبت به جذب اعتبار فوق اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه میزان بودجه عمومی و هزینه‌ای امسال این دانشگاه نیز دارای ۵۰ درصد رشد بوده افزود: در بین دانشگاه‌ها این میزان بودجه مالی و عمرانی، بودجه اعتبارات بسیار خوب و مطلوبی به شمار می‌رود.

گودرزی افشار تعداد دانشجویان این دانشگاه را ۱۲۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۴ گرایش دانشگاه جامع شامل کشاورزی، علوم انسانی، فنی مهندسی و علوم پایه اعلام کرد و گفت: در سال گذشته دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی در بین دانشگاه‌های استان همدان بالاترین ضریب جذب دانشجویان جدید الورود را داشته است.

وی با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی این دانشگاه رشته‌های کاربردی چون آی تی، مهندسی عمران، نقشه کشی، علوم تربیتی، شیمی، تاریخ و جغرافیا است خاطرنشان کرد: برخی از رشته‌های این دانشگاه غالبا در سطح استان وجود ندارد و یا دارای ظرفیت محدودی هستند.

دکتر گودرزی افشار با اشاره به اینکه اقبال دانشجویان به این دانشگاه نوپا بالاست افزود: کیفیت آموزشی، انگیزه بالای اعضا هیات علمی دانشگاه، پایین بودن هزینه‌های دانشجویی، دسترسی آسان و راحت دانشجویان به مدیریت و اعضا هیات علمی و اساتید، نزدیکی شهرستان اسدآباد به استان‌های کرمانشاه، همدان، کردستان و دیگر استان‌های غرب کشور، مطلوبیت بافت سنتی فرهنگی شهرستان برای دانشجویان و خانواده دانشجویان از مهمترین موارد اقبال بالای دانشجویان جهت تحصیل در این دانشگاه به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در ادامه با اشاره به بحث پژوهشی این دانشگاه یاد آور شد: در سال گذشته یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه به عنوان دانشمند یک درصد ISI شناخته شد و سال گذشته و امسال به صورت دو سال متوالی رتبه بیستم و بیست و یکم پژوهش دانشگاهی کشور را در بین دانشگاههای جامع کشور به خود اختصاص داده است.

دکتر گودرزی افشار خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم گذشته ۱۰۰ مقاله علمی، پژوهشی و کنفرانس از این دانشگاه به چاپ رسیده که از این تعداد ۳۸ مقاله ISC، تعداد ۳۰ مقاله ISI و تعداد ۳۳ مقاله کنفرانس بوده که با توجه به تعداد ۲۸ عضو هیات علمی در این دانشگاه که ۸ نفر مربی و تعدادی نیز جدید الورود هستند برای هر عضو هیات علمی این دانشگاه سه مقاله ISC و ISI داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید ۵۰۰ نفر اعلام ظرفیت دانشجو کرده‌ایم که وزارت علوم ۳۵۰ نفر را در دفترچه برای ما ظرفیت ایجاد کرده‌اند.

از خیران خوش فکر که برای دانشگاه سید جمال الدین خوابگاه بسازند استقبال می‌کنیم

وی در رابطه با خوابگاه‌های دانشجویی نیز افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای پنج خوابگاه با ظرفیت ۸۰۰ نفر بوده که از این تعداد سه خوابگاه با ظرفیت ۶۰۰ نفر خوابگاه دخترانه و دو خوابگاه با ظرفیت ۲۰۰ نفر خوابگاه پسرانه است.

گودرزی افشار با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی اجازه ساخت خوابگاه را ندارند و این دانشگاه نیز یک دانشگاه دولتی است اظهار کرد: دست هر سرمایه‌گذار خیر خوش فکری را که برای دانشگاه سید جمال الدین بخواهد خوابگاه دانشجویی بسازد می‌بوسیم و در این راستا اصحاب رسانه با اطلاع رسانی لازم از نقش موثری در این امر برخوردار خواهند بود.

وی اضافه کرد: برای ساخت خوابگاه دانشجویی ۵۰ درصد اعتبار توسط خیر سرمایه‌گذار و ۵۰ درصد مابقی اعتبار نیز توسط دولت تامین می‌شود.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در ادامه با اشاره به بحث تغذیه دانشجویان این دانشگاه نیز از اجرای طرح جدیدی برای ارتقای مطلوبیت هرچه بیشتر کیفیت تغذیه دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: از سال تحصیلی جدید در منوی تغذیه دانشجویان برای هر وعده غذایی یک منو غذایی مجانی، یک منو غذایی به قیمت صندوق رفاه دانشجویی و یک منو غذایی رستوران آزاد پز دیده شده که انتخاب هر یک به دانشجویان بستگی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در سبد منو غذایی مجانی هیچ یک از موارد مورد نیاز تغذیه چون پروتین، حبوبات و مواد مورد نیاز بدن حذف نشده و دارای تنوع غذایی است و حداکثر قیمت منو غذایی آزادپز نیز پنج هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 441

ثبت نظر

ارسال