افزایش عرضه پرندگان شکار شده در بازارهای محلی آستانه

افزایش عرضه پرندگان شکار شده در بازارهای محلی آستانه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: با شکارچیان که در روزهای غیرشکار اقدام به زنده گیری پرندگان می کنند، به جد برخورد می شود.

دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 15:44

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

جعفر میرزایی در گفت وگو با ایسنا گفت: از اواسط پاییز با افزایش محسوس مهاجرت پرندگان به آبگیرها و مناطق تالابی گیلان عرضه پرندگان شکار شده در بازارهای محلی نیز زیادتر می شود.

وی افزود: هر چند شکار پرندگان یا زنده گیری آنها تابع قوانین شکار سازمان حفاظت محیط زیست است ولی گاهی مشاهده می شود، عده ای سودجو در روزهای غیرشکار نیز اقدام به زنده گیری یا شکار پرندگان مهاجر می کنند که قطعا مامورین یگان حفاظت محیط زیست با این پدیده برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه حساسیت مردم نسبت به حفاظت از پرندگان افزایش یافته است، ادامه داد: امروز یکی از علاقمندان و دوستداران حیات وحش طی تماس تلفنی با این اداره اظهار کرد: یک قطعه پرنده مهاجر از گونه تنجه را که توسط شکارچیان در بازار محلی عرضه شده بود در ازای دو قطعه اردک محلی خریداری کرده تا با کمک اداره محیط زیست در طبیعت رها سازی کند.

وی ضمن تشکر از حس مسئولیت پذیری این دوستدار محیط زیست، خاطرنشان کرد: چنین افرادی که با روحیه ای سرشار از عشق به طبیعت اقدام به خرید پرندگان شکار شده به منظور رها سازی در طبیعت می کنند، از افتخارات استان محسوب می شوند.

میرزایی خاطرنشان کرد: تنجه پرنده‌ای است از خانواده اردک ها با جثه بزرگ و غاز مانند که از دور سیاه و سفید به نظر می‌آید. به وسیله سر و گردن سیاه مایل به سبز، بدن سفید، نوار سینه‌ای پهن بلوطی رنگ، و یک نوار طولی تیره در وسط سطح شکمی تشخیص داده می‌شود. در فصل بهار که هنگام جفت‌گیری اردک هاست، اردک نر بسیار زیبا می‌ شود. یک نوار قهوه‌ای خوش رنگ از ناحیه پشت سر تا دم ادامه دارد. سر آن‌ها سیاه و دارای جلای سبز رنگ است. یک نوار قهوه‌ای رنگ دیگر دور سینه حلقه زده و بقیه بدن سفید رنگ است. نوک دارای یک برجستگی انتهایی بوده و رنگ آن سرخ پر رنگ است.

وی گفت: این اردک از گیاهان آبزی، کرم‌ها و نرم‌تنان تغذیه می‌کند. تنجه را در زمستان‌ها می‌توان در مرداب انزلی و سواحل دریاچه ارومیه دید.

انتهای پیام 

تعداد بازدید : 400

ثبت نظر

ارسال