اظهارات ۶ نماینده درمورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد

اظهارات ۶ نماینده درمورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد

۶ نماینده مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون آموزش در خصوص سنجش و پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد نکاتی را مطرح و بر ضرورت جلوگیری از تکرار مجدد این وقایع تاکید کردند.

یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 19:20

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، سید علی ادیانی با اشاره به گزارش اخیر کمیسیون آموزش درباره‌ سنجش و پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: به خاطر خطای یک فرد یا افرادی خسارات حیثیتی به دانشجویان وارد شد که همه آنها قابل جبران نیست. باید مشخص شود تخلف چه بوده و چه کسانی متخلف بوده‌اند؟ کمیسیون آموزش هم باید گزارش بدهد که با متخلفان چه برخوردی شده است.

وی همچنین بر ضرورت یکپارچه سازی سنجش و پذیرش دانشجو و جذب دانشجو با توجه به نیاز کشور تاکید کرد.

در ادامه محمد محمودی شاه نشین نیز در اظهاراتی گفت: در جریان اتفاقی که در دانشگاه آزاد افتاد، عده‌ای با عنوان این که اشتباه سیستمی صورت گرفته، ثبت‌نام‌شان "کان لم یکن" شد  و کمیسیون آموزش هم در گزارش خود پیگیر برخورد با متخلفان بود. اما به دلیل این که برخوردی صورت نگرفت اخیرا هم در دانشگاه فرهنگیان چنین اتفاقی رخ داد. این نشان می‌دهد کمیسیون خیلی ساده از کنار این قضیه عبور کرده و به عمق قضیه که برخورد با متخلفین و جلوگیری از تکرار این حوادث است نپرداخته است.

محمودی شاه نشین همچنین گفت که از نظر او گزارش کمیسیون آموزش بازدارنده نیست و دانشگاه را وادار به پاسخگویی نمی‌کند.

احد آزادی‌خواه نیز در اظهاراتی ضمن گرامی‌داشت مناسبت ۱۳ آبان بر ضرورت جلوگیری از مسکوت ماندن پیشنهاد  رهبری درباره‌ی وارد کردن اسناد  لانه جاسوسی به متون درسی تاکید کرد.

وی درباره‌ی گزارش دانشگاه آزاد نیز گفت: اتفاقی که افتاد جبران ناپذیر است و من از طرف همه دانشجویان دانشگاه آزاد از خانواده دانشجویان عذر خواهی می‌کنم گرچه عذرخواهی ما هم ره به جایی نمی‌برد.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: خساراتی که دانشجویان متحمل شدند فقط خسارات مادی نیست بلکه خسارات روحی و روانی و حیثیتی هم باید لحاظ شود.

سید کاظم دلخوش نیز در این رابطه گفت: طی سالهای بعد از انقلاب شاهد مدرک فروشی بودیم و به دلیل عدم برخورد درست با تخلفات مشکلات هر روز بیشتر شده است. اگر به درستی جلوی این اتفاق گرفته نشود دچار آسیب و مشکل خواهیم شد.

وی افزود: سال قبل دانشگاه آزاد در اقدام نسنجیده‌ای اقدام به ثبت نام و پذیرش دانشجو می‌کند در حالی که آنها صلاحیت  لازم را نداشتند. که با نظارت کمیسیون آموزش امیدواریم این اتفاقات تکرار نشود.

نادر قاضی پور نیز با بیان این که دانشگاه‌ها مبداء تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه هستند، گفت: اکثرا  مدیران و روسای ارشد دانشگاه آزاد از دانشگاههای دولتی هستند در حالی که بهترین تصمیم استفاده از هیات علمی دانشگاه آزاد در مدیریت این دانشگاه است زیرا شناخت بهتری از آن دارند.

وی افزود:‌ ما با کمبود پزشک و پرستار مواجهیم و شهریه‌های دانشگاه آزاد هم فشار مضاعفی به خانواده‌ها وارد می‌کند که باید فکری برای آن شود.

علی اصغر یوسف‌نژاد نیز در اظهاراتی گفت: عده‌ای به خاطر یک اتفاق ناگوار در سیستم دانشگاه آزاد ثبت نام کردند، شهریه دادند و کارت دانشجویی گرفتند اما نهایتا روشن شد که این عده قابلیت علمی نداشته است و خود دانشگاه ورود کرد.

وی اضافه کرد: از ۶ هزار نفر، ۵۹۹ نفر باقی‌ ماندند که کف تراز علمی آنها هم در رشته‌های مهمی مثل دندانپزشکی و داروسازی کفایت نمی‌کرد البته این ها حقوق مکتسبه‌ای دارند و اعتبار علمی‌شان زیر سوال رفته و برخی خسارات  هم جبران ناپذیر است.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد:‌ با ورود مجلس، ۹۵ درصد این افراد مشکلاتشان برطرف شد و در رشته‌های مختلف جایابی شدند دانشگاه هم سعی کرد این اتفاق را جبران کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پایان ضمن قدردانی از کمیسیون آموزش خواستار بررسی دقیق‌تر و نظارت بیشتر در این زمینه برای جلوگیری از بروز مجدد این مشکل در آینده شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 324

ثبت نظر

ارسال