استعدادیابی کودکان ایرانی با راه‌اندازی خانه‌های رشد

استعدادیابی کودکان ایرانی با راه‌اندازی خانه‌های رشد

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: خانه های رشد به زودی در استان‌های مختلف با هدف حرفه آموزی به کودکان و شناسایی استعدادها و پرورش خلاقیت آنان راه اندازی می‌شود.

یکشنبه 31 شهریور 1398 ساعت 11:25

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، سعید بابایی در همایش مدیران عامل خانه های کودکان و نوجوانان و روسای ادارات بهزیستی شهرستان ها، با مهم دانستن جایگاه کودکان گفت: در رویکرد جدید سازمان بهزیستی برای اصلاح و بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین نامه ها از نظرات کارشناسان، موسسات خیریه و بهزیستی استان ها استفاده می کنیم .

وی با اشاره به اینکه آمار رو به افزایش فرزندان تحت حمایت سازمان های حمایتی باعث افتخار نیست، افزود: بهترین وضعیت ممکن این است که سازمان های حمایتی چون بهزیستی زمینه بازگشت فرزندان را به خانواده فراهم کنند .

بابایی استفاده از اصطلاح ترخیص را برای فرزندان بی سرپرست و بدون سرپرست را بی معنی دانست و اظهار کرد: حتی فرزندان درون خانواده بعد از یک سنی ترخیص نمی شوند . بنابراین نیاز داریم به قانون های حمایتی، حضور بیشتر خیرین و قانون هایی در سایر سازمان ها تا فرزندان نه ترخیص، بلکه به استقلال برسند .

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ، اشتغال فرزندان را یکی دیگر از برنامه های جدی سازمان بهزیستی کشور دانست و گفت: باید برای اشتغال این فرزندان قانون های حمایتی وضع شود و یا با شناسایی افراد خیر و علاقمند به حمایت از موضوعات  اشتغال، خیرین را به این سمت هدایت کرد .

وی با تشریح وظایف خانه رشد گفت: خانه های رشد به زودی در استان ها با هدف حرفه آموزی فرزندان و شناسایی استعدادها و پرورش خلاقیت آنان راه اندازی می شود که به زودی در استان تهران خانه رشد افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول تشکیل کانون های خیرین شبه خانواده را یکی دیگر از برنامه های دفتر امور کودکان و نوجوانان ذکر کرد و گفت: در هفت استان کشور کانون‌های خیرین راه‌اندازی شده است که به زودی این کانون در سایر استان ها نیز برای سرعت و سهولت بخشی به اشتغال، استقلال و توانمندسازی فرزندان تشکیل می شود.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با تشریح وظایف دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در دو بخش شبه خانواده و مهدهای کودک، گفت: در سازمان بهزیستی نگاه و رویکرد متوجه خود کودک است. فراتر از نگاهی که قبل به مهدهای کودک داشته ایم و با این نگاه امیدواریم تربیت کودک را به وسعت ایران داشته باشیم و این مهم فقط با همکاری و حمایت  رسانه ملی، صاحب نظران و کارشناسان حوزه کودک تحقق خواهد یافت

انتهای پیام

تعداد بازدید : 477

ثبت نظر

ارسال