از آغاز سال تحصیلی ۱۴ میلیون دانش‌آموز تا پایان ضرب‌الاجل کارتخوان برای پزشکان

از آغاز سال تحصیلی ۱۴ میلیون دانش‌آموز تا پایان ضرب‌الاجل کارتخوان برای پزشکان

فهرست ۱۸ قلم مواد غذایی ممنوعه بوفه مدارس اعلام شد، هولوگرام‌دار شدن "متادون" تا آخر مهر، پایان ضرب‌الاجل کارتخوان برای پزشکان؛ توبیخ یا تعامل، شناسایی اخلالگران شهرآورد از سوی پلیس و سال تحصیلی ۱۴.۶ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه آغاز شد از جمله اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 1:22

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، اداره اخبار اجتماعی امروز (۱ مهر) ۶۱ خبر،مصاحبه و گزارش روی خروجی خود منتشر کرده که بخشی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

تاکید حناچی بر توسعه دوچرخه و اسکوتر در پایتخت/ مسیر دوچرخه باید امن باشد

پیروز حناچی - شهردار تهران - با تاکید بر لزوم توسعه استفاده از دوچرخه و اسکوتر در شهر گفت: باید با همکاری پلیس راهور، مسیرهای دوچرخه را برای دوچرخه‌سواران امن کنیم.

وی صبح امروز با حضور در ستاد مهر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به منظور رصد ترافیک اول مهر ماه با بیان اینکه با شروع سال تحصیلی بیش از ۳۰ درصد به ترافیک پایتخت اضافه می‌شود، گفت: معمولا در یک یا دو هفته ابتدایی مهر ماه وضعیت ترافیک فشرده است که برای این مدت راه‌حل‌هایی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و تاکسی اتخاذ شده است.

شناورشدن ساعت کاری کارمندان تا ۱۵ مهر

انوشیروان محسنی بندپی - استاندار تهران - اعلام کرد که تاخیر حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی تا ساعت ۹ صبح تا ۱۵ مهر مجاز است.

ارایه ۹۰ خدمت در کارت ملی هوشمند در آینده

 حسین زین الصالحین - مدیرکل ثبت احوال استان تهران - با اشاره به ارایه خدمات به بیش از ۱۴ میلیون نفر در استان گفت: ثبت احوال ماموریت‌های فراوان و اهداف کلانی دارد و تنها به چاپ شناسنامه و کارت ملی هوشمند محدود نمی‌شود.

هولوگرام‌دار شدن "متادون" تا آخر مهر / توقف توزیع در داروخانه‌ها

به دنبال انتقاد از طرح توزیع متادون در داروخانه‌ها، مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو از تعلیق موقت این طرح خبر داد و گفت: فعلا مراکز ترک اعتیاد فعالیت‌شان را در زمینه توزیع داروهای متادون همچنان ادامه می‌دهند.

دکتر غلام‌حسین مهرعلیان - مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو - در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه میزان تولید داروی متادون در کشور دو برابر مصرف مراکز درمان بوده است، گفت: اصلا اینطور نیست که تولید متادون دو برابر نیاز مراکز درمانی باشد بلکه کاملا مبتنی بر نیاز بازار تولید می‌شود و کاملا بر اساس برآوردهای گذشته و نیاز بازار است.

پایان ضرب‌الاجل "کارتخوان" برای پزشکان؛ توبیخ یا تعامل

ضرب‌الاجل سازمان امور مالیاتی برای نصب کارتخوان در مطب پزشکان، دیروز به پایان رسید و طبق اعلام قبلی مسوولان مربوطه، قاعدتا از امروز نداشتن کارتخوان در مطب پزشکان، مصداق فرار مالیاتی و تخلف است و جرم محسوب می‌شود. سوال این است که با پایان مهلت تعیین شده، برخورد سازمان امور مالیاتی با تخلفات کارتخوانی پزشکان چگونه خواهد بود؟

نیاز سالانه بیمه سلامت به ۲۰ میلیون دفترچه / موانع حذف دفترچه‌ بیمه‌های کاغذی

مهندس طاهر موهبتی - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت - با تاکید بر مزایای حذف اسناد کاغذی و برخط شدن رسیدگی به پرونده‌های الکترونیک گفت: باید با توجه به زیرساخت‌های فنی و اجتماعی با همکاری نظام‌پزشکی و ثبت‌احوال به سمت حذف موانع رسیدگی الکترونیک به اسناد برویم.

دو راهی بر سر نگهداری خرده‌فروشان مواد مخدر؛ زندان‌ یا اردوگاه؟

درحالی‌که ماده ۴۲ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر به قوه قضائیه اجازه داده تا بخشی از محکومان مواد مخدر را به جای زندان در اردوگاه‌های خاص (‌با شرایط سخت و عادی)‌ نگهداری کند، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به تازگی خواستار تغییر محل نگهداری خرده‌فروشان از زندان به اردوگاه‌ها شده است این درحالیست که برخی کارشناسان و صاحبنظران حوزه درمان اعتیاد، ضمن تاکید بر فراهم آوردن تجهیزات درمانی اردوگاه‌ها، اجرای این پیشنهاد را اقدامی مثبت می‌دانند و برخی دیگر به مجازات‌هایی مانند جرائم نقدی و جایگزین برای بازدارندگی خرده‌فروشان تاکید دارند.

۱۵ درصد کودکان تهرانی به مهدکودک می‌روند/تخصیص اعتبار برای تهیه غذای گرم مهدهای حاشیه‌ای

داریوش بیات نژاد - مدیرکل بهزیستی استان تهران - با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۴۶ مهد کودک، ۲۷ روستامهد و ‌۹ مهد حاشیه‌ای در استان تهران مشغول فعالیت هستند، گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته کمتر از ۱۵ درصد از کودکان استان تهران از فرصت حضور در مهدهای کودک بهره مندند.

سال تحصیلی ۱۴.۶ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه آغاز شد

آخرین آمارهای ثبت نامی حاکی از آغاز سال تحصیلی با ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز و پیش‌دبستانی است که افزایش حدود ۵۰۰ هزار نفری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. از مجموع این آمار، هشت میلیون و ۱۹۶ هزار دانش آموزدوره ابتدایی هستند.

فهرست ۱۸ قلم مواد غذایی ممنوعه بوفه مدارس اعلام شد

سیدهادی دلبری - معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی - فهرست ۱۸ قلم مواد غذایی غیرمجاز و هفت گروه مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه‌های تغذیه سالم را اعلام کرد و گفت: امسال اولین سالی بود که دستورالعمل بهداشتی بوفه مدارس را ۲۵ شهریور ماه با امضای معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش به کلیه مدارس ابلاغ کردیم.

خانواده‌ها سنجش سلامت نوآموزان را کامل کنند/ الزام ارائه گواهی سنجش

مجید قدمی - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی - ضمن اعلام آخرین آمار سنجش سلامت نوآموزان گفت: اطلاع رسانی‌های لازم را انجام داده‌ایم و کسانی که ثبت نام موقت کرده‌اند حتما باید برای تکمیل ارزیابی سنجش سلامت مراجعه کنند. برگه سنجش سلامت از مدارک الزامی برای ثبت نام در مدارس محسوب می‌شود.

وی آخرین آمار سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را اعلام کرد و گفت: طبق آخرین آمارها نوبت‌گیری سنجش سلامت بدو ورود سال ۹۸ برای یک میلیون و ۴۳ هزار و ۱۱۳ نوآموز انجام شده که با احتساب آمار پیش دبستانی‌ها به ۳۶۶ هزار و ۳۱۶ نفر می‌رسد و در مجموع یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۲۹ نفر مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

هدر رفت سالانه ۲۹۳ میلیارد متر مکعب بارش در کشور

خسرو شهبازی - معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها - گفت: بر اساس آمار وزارت نیرو ۴۱۳ میلیارد متر مکعب بارش سالانه در کشور داریم که از این مقدار ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد متر مکعب بهره برداری می‌شود و بقیه بارش به صورت تبخیر یا هرزآب هدر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه موضوع تغییر اقلیم بر کشور ما و سایر کشورها تاثیرگذار است، اظهار کرد: تغییر اقلیم به دو دلیل فعالیت‌های انسانی و تغییرات محیطی رخ می‌دهد.

۱۲ میلیون نفر از جمعیت کشور امسال تحت تاثیر سیل بودند

ابوالقاسم حسین پور - مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها - با اشاره به این که سیل روزهای ابتدایی سال جدید ۱۲ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد، اظهار کرد: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری می‌تواند تهدید سیل را به فرصتی برای مقابله با کم‌آبی و خشکسالی تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور سال جدید را با سیل شروع کرد و بخش‌های وسیعی از شمال، غرب و جنوب شرق کشور دچار سیل شده‌ بودند، اظهار کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در آستانه سال جدید در کشور ۱۲ میلیون نفر تحت تاثیر پدیده سیلاب قرار گرفتند.

استفاده از هلی‌شات برای رصد ترافیک پایتخت

سردار حسین رحیمی - رییس پلیس پایتخت - از فراهم شدن امکان رصد ترافیک پایتخت به وسیله هلی‌شات خبر داد.

وی در حاشیه حضور در مرکز هوشمند کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار کرد: از چند روز قبل تمهیدات پلیس برای آغاز سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار گرفته است و خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده امروز تمامی یگان‌های پلیس از جمله راهور، پلیس پیشگیری و ... در آماده باش کامل هستند.

شناسایی اخلالگران شهرآورد از سوی پلیس

 سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس پایتخت - از شناسایی چند تماشاگرنما خبر داد که در شهرآورد روز گذشته اخلال ایجاد کرده بودند.

وی در حاشیه مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبستان دخترانه‌ای در منطقه ۶ تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نودمین شهرآورد پایتخت، اظهارکرد: خوشبختانه علیرغم برنامه‌ریزی‌های دشمنان و تبلیغات منفی که انجام شده بود، این دیدار در امنیت کامل برگزار شد و شهروندان و تماشاگران نیز همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند.

پلیس همچنان به دنبال "زهرا کوچولو" / آخرین فرضیه‌ها در مورد کودک مفقود شده

سردار علیرضا لطفی - رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ - آخرین وضعیت کودک مفقود شده در قلعه نو را تشریح کرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره آخرین وضعیت زهرا کودک ۲۱ ماهه مفقود شده در محله قلعه‌نو شهرری، گفت: روز دوشنبه هفته گذشته بود که والدین این دختر بچه در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مفقود شدن فرزندشان را اطلاع دادند. بلافاصله تیمی ویژه در پایگاه نهم پلیس آگاهی رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد.

، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

فهرست ۱۸ قلم مواد غذایی ممنوعه بوفه مدارس اعلام شد

هولوگرام‌دار شدن "متادون" تا آخر مهر / توقف توزیع در داروخانه‌ها

پایان ضرب‌الاجل "کارتخوان" برای پزشکان؛ توبیخ یا تعامل

شناسایی اخلالگران شهرآورد از سوی پلیس

پلیس همچنان به دنبال "زهرا کوچولو" / آخرین فرضیه‌ها در مورد کودک مفقود شده

انتهای پیام

تعداد بازدید : 327

ثبت نظر

ارسال