اخذ مجوز دوره آموزش مهارتی و حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اخذ مجوز دوره آموزش مهارتی و حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجوز اجرای نخستین دوره آموزش مهارتی و حرفه ای «آسیب شناسی دستگاه گوارش» را دریافت کرد.

یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 16:59

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین نوبت در کشور مجوز اجرای نخستین دوره آموزش مهارتی و حرفه ای «آسیب شناسی دستگاه گوارش ( لوله گوارشی، کبد، پانکراس و مجاری صفراوی)» را دریافت کرد.

دکتر محمدجواد دهقان نیری مدیر مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر افزود: این دوره برای دانش آموختگان دارای گواهینامه تخصصی رشته آسیب شناسی طراحی شده است که به تشخیص پاتولوژی بیماری‌های لوله گوارش، کبد، کیسه صفرا و مجاری صفراوی و پانکراس می پردازد.

وی ارتقای دانش و مهارت نیروها و دانش‌آموختگان نظام سلامت را از جمله مأموریت‌های مهم حوزه آموزش در راستای ارتقای کیفیت خدمات و پاسخگویی به نیازهای سلامت کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های جدید و تقویت مهارت های حرفه ای قبلی که در انجام مراقبت ها و رویه های (پروسیجر procedure) مختلف علوم پزشکی به کار می روند تحت عنوان دوره های آموزشی مهارتی و حرفه ای تعریف می شوند که طول مدت این دوره ها از دو هفته تا شش ماه متغیر است. 

دهقان افزود: حداقل نیمی از طول دوره به کار عملی و مهارتی در محیط‌های واقعی یا شبیه سازی شده تخصیص می یابد.

وی اضافه کرد: با استناد به سند نظام آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با تاسیس و استقرار این مرکز دانشگاهی برگزاری کلیه فعالیت‌های آموزشی مشابه از طریق سامانه مذکور و توسط مدیریت آموزش مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه میسر و قابل انجام خواهد بود.

مدیر مرکز آموزش مهارتی دانشگاه خاطر نشان کرد: اساتید داوطلب تدوین، طراحی و اجرای دوره و هم چنین متقاضیان شرکت در دوره می توانند با مراجعه و عضویت در سامانه کشوری اقدام کنند.

کد خبر 4761185
تعداد بازدید : 383

ثبت نظر

ارسال