اجرای عملیات مشترک اورژانس هوایی قم و تهران/پای مصدوم پیوند خورد

اجرای عملیات مشترک اورژانس هوایی قم و تهران/پای مصدوم پیوند خورد

در عملیات مشترک میان اورژانس قم و تهران، یک مصدوم جاده ای که نیاز به پیوند پا داشت، به سرعت به بیمارستان امام تهران منتقل شد.

جمعه 13 دی 1398 ساعت 0:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم در این خصوص گفت:  عصر امروز عملیات مشترک اورژانس هوایی قم و تهران به منظور انتقال مصدومی که دچار قطع پای چپ ازناحیه ساق پا شده بود انجام شد.

وی افزود: این فرد در حادثه ترافیکی در بخش جعفریه قم دچار آسیب شده بود و به همین منظور، بدلیل اهمیت موضوع و کمبود زمان جهت پیوند عضو در تهران ابتدا بالگرد قم مجروح را از محل حادثه تا فرودگاه منتقل و در ادامه بالگرد تهران مجروح را تحویل و به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل کرد.

سخنگوی اورژانس قم ادامه داد: علت این اقدام مشترک اورژانس هوایی قم و تهران این بود که اگر قرار بود بالگرد قم مستقیم به تهران اعزام شود برگشت بالگرد قم به تاریکی شب می خورد و چون زمانی برای برگشت وجود نداشت، لذا امکان کنسل شدن این اعزام و عدم انتقال این مجروح به بیمارستان تهران وجود داشت و لذا باهماهنگی بسیار سریع مسئولین هوایی قم وتهران و نیز همکاری و همراهی بسیار خوب کادر پروازی، بهترین گزینه در راستای ارائه بهترین خدمت به بیمار و مصدوم  انجام شد.

فراهانی تصریح کرد: مسیر بخش جعفریه قم تا فرودگاه امام تهران، مسیری حدود ۱۵۰ کیلومتری به دو بخش تقسیم شد که هم مجروح با حفظ و مدیریت زمان، جهت پیوند به تهران منتقل شد و هم مسائل ایمنی در پرواز بالگرد و نزدیکی به غروب آفتاب به بهترین شکل مدیریت شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 482

ثبت نظر

ارسال