اجرای رزمایش پیشگیری از بیماری تب برفکی در سیستان وبلوچستان

اجرای رزمایش پیشگیری از بیماری تب برفکی در سیستان وبلوچستان

زاهدان - مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح پایش و مراقبت فعال بیماری تب برفکی، همزمان با هفته پدافند غیر عامل در این استان خبر داد.

سه شنبه 14 آبان 1398 ساعت 8:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

مهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر اظهار داشت: :با توجه به رخداد بیماری تب برفکی با سویه (o/ind – ۲۰۰۱/e)  در کشور پاکستان و همجواری و مرز مشترک استان سیستان و بلوچستان با این کشور، جهت پیشگیری از گسترش این بیماری به داخل کشور، حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی جامعه، در هفته پدافند غیرعامل رزمایش مراقبت فعال از بیماری تب برفکی در سطح استان به اجرا گذاشته شده است.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: روزانه در هر شهرستان استان تعدادی از واحد اپیدمیولوژیک دامی به صورت هدفمند انتخاب شده و مناطق مستعد بروز بیماری تب‌برفکی ازجمله قرنطینه‌های موقت دامی، میادین فروش دام، کانون‌های سال‌های گذشته در اولویت بازدید قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: در این طرح پس از انتخاب مناطق مستعد، معاینه بالینی از دام‌های این مناطق انجام  و در صورت لزوم و مشاهده دام بیمار، اخذ نمونه مرضی و انجام آزمایشات تکمیلی جهت تائید بیماری در دستور کار قرار می گیرد و در ادامه متناسب با خروجی داده‌های نظام مراقبت اقدامات بهداشتی جهت درمان و پیشگیری از شیوع این بیماری انجام می شود.

کد خبر 4763958
تعداد بازدید : 408

ثبت نظر

ارسال