ابلاغ بخشنامه ماموریت مطالعاتی در آینده نزدیک

ابلاغ بخشنامه ماموریت مطالعاتی در آینده نزدیک

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت پس از اعلام نظر هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

پنجشنبه 9 آبان 1398 ساعت 17:22

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت به منظور ارتباط پیوسته و هدفمند اعضای هیات علمی با سایر دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی تدوین و به زودی ابلاغ خواهد شد.

دکتر بابک نگاهداری با بیان اینکه این بخشنامه با هدف توانمندسازی علمی و آشنایی با دستاوردها و روش های جدید علمی و فناوری و در راستای اعتلای موقعیت علمی و فناوری کشور و حضور در عرصه‌های علمی بین‌المللی تدوین شده است، گفت: بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت، پس از نظرخواهی استانی و ستادی با توجه به صرفه و صلاح دانشگاه اصلاح شده و بزودی ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این بروزرسانی با توجه به محدودیت منابع مالی دانشگاه و در راستای مساله محور کردن تمام امور پژوهشی دانشگاه انجام شده است. در آیین نامه جدید عبارت "ماموریت مطالعاتی" جایگزین "فرصت مطالعاتی" شده تا اعزام اساتید به مراکز خارجی و صنایع داخلی بر اساس اولویت ها و نیازهای دانشگاه و کشور به ویژه در چارچوب چالش های برنامه علمی پایش آزاد دانشگاه باشد. به این منظور در بخشنامه جدید علاوه بر ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها و مراکز علمی بخش ماموریت در جامعه و صنعت اضافه شده است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهداف ماموریت های مطالعاتی در جامعه و صنعت، گفت: جهت دهی به پژوهش های دانشگاه از طریق تقویت ارتباط بدنه علمی دانشگاه با جامعه و صنعت، آسیب شناسی و شناسایی مشکلات واحدهای عملیاتی و همچنین مشارکت در سیاست گذاری و تعریف طرح برای اصلاح فرآیندها و محصولات و توسعه پایدار اقتصادی کشور از جمله این اهداف است.

نگاهداری افزود: همچنین اهداف ماموریت های مطالعاتی در دانشگاه ها و مراکز علمی شامل انتقال دانش و فناوری مراکز علمی و پژوهشی بین المللی به داخل کشور، اعتلای دیپلماسی علمی و حضور موثر در همکاری های بین المللی، توسعه و تقویت همکاری های علمی بین المللی و بین المللی شدن آموزش عالی و همچنین افزایش تجربه و توان اعضای هیات علمی در فعالیت های علمی و پژوهشی است.

وی گفت: آنچه که در این بخشنامه از استان ها و واحدهای دانشگاهی انتظار می رود بهره گیری از امکانات دانشگاه و ایجاد ساز و کار مناسب برای شناسایی نیازها و اولویت های صنعت و جامعه در انجام ماموریت های مطالعاتی هدفمند و موثر در جامعه و صنعت است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در پایان تاکید کرد: شناسایی نخبگان و پژوهشگران مستعد برای انجام موثر و هدفمند ماموریت‌های مطالعاتی در حوزه های گوناگون علمی، پژوهشی و فناوری و شناسایی مراکز آموزشی و پژوهشی معتبر خارجی، به ویژه مراکز دارای ظرفیت و توان علمی و فناوری بالا، جهت انجام ماموریت های مطالعاتی هدفمند و موثر در دانشگاه و مراکز علمی از دیگر خواسته های دانشگاه آزاد اسلامی از استان ها و واحدها است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 386

ثبت نظر

ارسال