آموزش در جامعه نیازمند بازنگری است

آموزش در جامعه نیازمند بازنگری است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به رویکرد وزیر بهداشت در رابطه با آموزش و پژوهش در حوزه بهداشت و درمان، لزوم بازنگری آموزش در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 20:20

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار سرپرست و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی»، گفت: اعتقاد ما بر این است که خدمتگذار مردم بودن، نتیجه خوبی در پی دارد که شهادت سردار سلیمانی، نتیجه این اعتقاد، عظمت، شخصیت و رفتار نیکو است.

به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، آیت‌الله دژکام ارایه و انجام خدمات بهداشت و درمان و کار در دانشگاه را مسئولیتی بسیار سنگین دانست و عنوان کرد: ارایه خدمات سلامت به نزدیک به پنج میلیون جمعیت استان فارس، گوشه ای از وظایف مجموعه سلامت فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

او بر اهمیت صمیمیت و ایجاد مسیر همکاری و تعامل بین نهادها و ارگان ها در راستای پیشبرد اهداف سلامت و تلاش برای ایجاد مشارکت در راستای سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد.

آیت الله دژکام با اشاره به رویکرد جدی و عمیق وزیر بهداشت در رابطه با موضوع مهم «آموزش و پژوهش» در حوزه بهداشت و درمان، گفت: باید نسبت به مسایل آموزشی بازنگری انجام شود.

او ادامه داد: با توجه به سیستم آموزشی موجود، می توان در بخش های پژوهشی، آموزشی و طراحی مدل ها از سیستم اخلاق پزشکی اسلامی ایرانی استفاده کرد، زیرا در تمدن ما ایرانیان نکاتی وجود دارد که باید به آن افتخار کرده و در امور آموزش و مهارت آموزی از آن استفاده شود و این موارد در امور زندگی، قابل اجرا و ارایه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد تا با تلاش مسوولان مجموعه سلامت فارس و جامعه دانشگاهی، همگی از خدمت گذاران امام زمان(عج) بوده و پرونده قابل توجهی در پیشگاه خداوند داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار گفت: فقدان سردار بزرگ اسلام و ایران شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» قلب همه مردم را به درد آورد.

دکتر مهرزاد لطفی سخنان امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه گذشته را بسیار روحیه بخش برشمرد و عنوان کرد: جامعه دانشگاهی نیز به عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی، ادامه دهنده راه آن سردار بزرگ است.

او با ارایه گزارشی درباره برگزاری مراسم های بزرگداشت آن سردار رشید اسلام، از اعزام کاروان کارکنان دانشگاه برای شرکت در مراسم تشییع شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» در تهران خبر داد.

لطفی با معرفی مشاورعالی و معاونان خود، درباره فعالیت های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه که در کشور برای نخستین بار به ثبت رسیده است، توضیحاتی ارایه داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف از این دیدار را بهره مندی از بیانات و هم اندیشی نماینده ولی فقیه در استان فارس برشمرد و از آیت الله دکتر دژکام برای شرکت در نشست های هیات رییسه و هم اندیشی و استفاده از نقطه نظرات تاثیرگذار او در راستای پیشبرد اهداف سلامت، دعوت کرد.

دکتر سید منصور کشفی مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز درباره فعالیت های آموزشی مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که از مقطع ابتدایی تا دانشگاه به تربیت و تعلیم می پردازد، توضیحاتی ارایه داد و عنوان کرد: در این مجتمع آموزشی، چندین کتاب برای مهارت های زندگی در آموزش دانش آموزان استفاده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید مقامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: همانند گذشته شهادت می دهم که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بهترین نیروهای ارزشی، علاقمند، معتقد و وظیفه شناس دانشگاه هستند که برای مدیریت و پیشبرد اهداف دانشگاه تلاش می کنند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 469

ثبت نظر

ارسال