آغاز فاز بالینی اولین پروژه ایمنی درمانی سلولی سرطان پستان

آغاز فاز بالینی اولین پروژه ایمنی درمانی سلولی سرطان پستان

رییس پژوهشکده سرطان معتمد اظهار کرد: فاز بالینی اولین پروژه ایمنی درمانی سلولی سرطان پستان با استفاده از سلول های کشنده طبیعی در پژوهشکده آغاز شده است.

چهارشنبه 8 آبان 1398 ساعت 17:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر کیوان مجیدزاده در افتتاحیه کنگره های سه گانه پژوهشکده سرطان معتمد که امروز ۱ آبان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر پژوهشکده دارای تیمی از متخصصان مختلف در رشته های پزشکی و مهندسی است که محصولات خوبی ارایه داده است.

وی افزود: در جهاددانشگاهی سیاستگذاری کلان بر این مبنا است که ما در جهت نیازهای مردم کشور حرکت، نیازها را به درستی شناسایی کنیم و بر همین مبنا کار را برنامه ریزی کرده و به نتیجه برسانیم.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد اظهار کرد: از محصولات فناورانه این پژوهشکده می توان به پروتکل های تشخیصی و درمانی سرطان پستان در ایران، درن تخلیه سروما /خروج مایع سروما از محل جراحی، میکرو فیلتر پلیمری جهت جداسازی سلول های سرطانی از گردش خون محیطی بیماران مبتلا به سرطان پستان و گرانول پرکننده استخوان جهت درمان ضایعات استخوانی ناشی از سرطان، تروما و ... اشاره کرد.

مجیدزاده بیان کرد: برخی از کارها و تحقیقات پژوهشکده به نتیجه رسیده و مشغول گرفتن مجوزهای مربوطه برای استفاده در کشور هستیم. خوشبختانه با مجوزهای اولیه که گرفتیم بخشی از آن ها در پژوهشکده در حال استفاده است.

وی ادامه داد: تولید محصول "سیستم نشان گذار توده سرطان"، "سیستم نمونه گیری از بافت نرم"و "سیستم نمونه برداری از مغز استخوان"، کسب رتبه ۴ در رویداد ملی طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع و طرح ملی کیت ۲۱ ژنی از کارهای این پژوهشکده است.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد اظهار کرد: همچنین فاز بالینی اولین پروژه ایمنی درمانی سلولی سرطان پستان با استفاده از سلول های کشنده طبیعی در پژوهشکده آغاز شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، مجیدزاده در پایان در رابطه با مقاله های این پژوهشکده گفت: مقاله های محققان این پژوهشکده کاملا جهت گیری فناورانه دارد و علاوه بر رشد کیفی، نسبت به ۵ سال گذشته رشد کمی ۱۵ برابری داشته است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 431

ثبت نظر

ارسال