آدم‌ها از نگاه یک پرستار هیچ فرقی نمی‌کنند

آدم‌ها از نگاه یک پرستار هیچ فرقی نمی‌کنند

یک پرستار جوان یزدی می‌گوید: هیچ فرقی ندارد بین یک مجرم، یک هم‌وطن متدین یا یک تبعه‌ی خارجی، از دیدگاه یک پرستار حفظ جان و اسرار مددجو و احترام از ارکان اصلی وظیفه‌ی پرستاری است.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 9:39

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

«فاطمه حاجی نصیری» به مناسبت گرامیداشت روز پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، پرستاری را شغلی با سختی‌های متعدد می‌داند و می‌گوید: با وجود اطلاعی که از سختی‌های شب کاری، تبعیض‌ها، دیدن رنج هم‌نوع و بار روانی پرستاری داشتم، از انتخاب رشته کنکور این مسیر را انتخاب کردم و چون واقعاً با علاقه به سمت این مسیر رفتم، هیچ گلایه‌ و شکوه‌ای هم از سختی‌هایش ندارم.

وی با تاکید بر این که پرستاران باید در کنار پیشه پرستاری به فعالیت‌های جانبی نیز مشغول شوند، می‌گوید: فعالیت‌های جانبی باعث کاهش فشار بار روانی پرستاران می‎شود.

این پرستار اضافه می‌کند: خستگی یک شیفت پرکار با دو سه ساعت استراحت کردن از بین می‌رود، خستگی سر و کله زدن با مددجو و همراهش که استرسی چند برابر بیشتر از مددجو را دارد و چشم و امیدش به مهارت یک پزشک و دستان یک پرستار است با لبخندی رضایت‌بخش از سر آرامش خیال از بین می‌رود.

وی تصریح می‌کند: اما در مقابل این‌ها اشک قطع امید یک خانواده مدت‌ها گوشه ذهنت را خراش می‎دهد و پرستار است که با وجود فشاری که از سر مسئولیت بر دوشش آمده است، باید خانواده‌ای را نیز آرام کند و آن جاست که آرزو می‌کند ای کاش در این سیستم نبود تا شاهد چنین صحنه‌هایی باشد.

حاجی‌نصیری از شوق یک پرستار برای بیمارش حرف می‌زند و می‌گوید:  زمان‌هایی هم هست که اشک شوق می‌ریزی وقتی که بیماری با سطح هوشیاری پایین به بیمارستان آمده و با پای خودش بیمارستان را ترک می‌کند و با شنیدن دعای خیری که از زبان یک پدر و مادر پیر می‌شنوی که از ته دل می‌گویند الهی خیر ببینی، جوابت را از پرستار بودن گرفته‌ای.

وی تصریح می‌کند: زمانی که یک کودک در زمان بستری با تمام دردی که دارد و با وجود ترسی که از روپوش سفید و بیمارستان دارد، روی صفحه وایت بوردش می‌نویسد؛ «خاله دوستت دارم» یعنی تو یک پرستاری!

حاجی‌نصیری در پایان نیز از سوگند یک پرستار قبل از شروع کار برای حفظ جان همنوعش فارغ از نژاد و سن و جنس یاد می‌کند و ادامه می‌دهد: هیچ فرقی ندارد یک مجرم، یک هم وطن متدین یا یک تبعه‌ی خارجی، از دیدگاه یک پرستار حفظ جان و اسرار مددجو و احترام از ارکان اصلی وظیفه‌ی پرستاری است و در کنار آن‌ها وجدان کاری و خوش اخلاقی است که از یک پرستار عادی، یک پرستار نمونه می‌سازد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 381

ثبت نظر

ارسال