آخرین اظهار نظر درباره تغییر رشته دانشجویان از دامپزشکی به پزشکی

آخرین اظهار نظر درباره تغییر رشته دانشجویان از دامپزشکی به پزشکی

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با تاکید بر اینکه تغییر رشته دانشجویان دانشگاه آزاد از دامپزشکی به پزشکی اقدامی خلاف بود، گفت: این موضوع در شورای سنجش و پذیرش کشور در حال بررسی است و حتی امکان اخراج نیز وجود دارد.

پنجشنبه 30 آبان 1398 ساعت 13:25

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تغییر رشته دانشجویان دانشگاه آزاد از رشته دامپزشکی به رشته پزشکی گفت:‌این موضوع باید از مسئولان وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد پیگیری شود چراکه این اتفاق در دانشگاه آزاد رخ داده است اما با توجه به این که اعلام شد این موضوع در شورای سنجش و پذیرش دانشجو رسیدگی شود تا در خصوص افراد تصمیم گیری های لازم صورت بگیرد، این مسئله در شورای مذکور در دست بررسی است.

وی با تاکید بر این که تغییر رشته از دامپزشکی به رشته‌های پزشکی که در دانشگاه آزاد اتفاق افتاده، قطعا خلاف قانون است، گفت: افرادی که تغییر رشته را انجام داده بودند حد نصاب لازم در همان رشته پذیرفته شده خود را داشتند و تغییر رشته‌ی آنها به رشته‌های دیگر پزشکی قطعا خلاف محسوب می‌شود.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور خاطر نشان کرد:‌اعلام شد که تصمیم‌گیری در مورد افرادی که رشته‌های خود را از دامپزشکی به پزشکی تغییر داده‌اند در شورای سنجش و پذیرش دانشجو رسیدگی شود که البته این موضوع در دستور کار این شورا قرار داده شده است و قطعا در این زمینه تصمیم گیری لازم صورت می‌گیرد.

خدایی در پایان خاطر نشان کرد:‌ امکان اخراج دانشجویانی که رشته‌های خود را از دامپزشکی به پزشکی تغییر داده‌اند وجود دارد اما در هر صورت باید منتظر تصمیم نهایی شورای سنجش و پذیرش کشور دراین زمینه شد. همچنین لازم است دقت شود به هرحال این دانشجویان حدنصاب لازم را در رشته پزشکی کسب نکرده‌اند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 390

ثبت نظر

ارسال