آثار تحریم ها بر روند درمان بیماران قلبی

آثار تحریم ها بر روند درمان بیماران قلبی

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، به تشریح آثار تحریم ها بر روند درمان بیماران قلبی پرداخت.

یکشنبه 17 شهریور 1398 ساعت 15:26

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

مسعود قاسمی، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مشکل تبادل ارز برای تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز در مراکز درمانی، یکی از آثار تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است.

وی با عنوان این مطلب که امیدواریم با توجه به تحریم‌های موجود دچار آسیب جدی نشویم، افزود: این تحریم‌ها، بیشتر بر روی تجهیزات پزشکی مصرفی مثل استنت ها، بعضی از بالن‌ها و همچنین، وسایلی که در آنژیوگرافی تشخیصی استفاده می‌شود، تأثیر گذار است.

این متخصص قلب و عروق، ادامه داد: به رغم امکان تهیه این قبیل تجهیزات پزشکی مورد نیاز، نگرانی ما از بابت تبادل ارز برای تهیه این وسایل است.

قاسمی با تاکید بر تلاش خانواده بهداشت و درمان کشور برای کاهش آثار تحریم‌ها، گفت: تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت تلاش می‌کنند کمبودها محسوس نشود و حداقل به جان بیماران آسیب نزند.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، افزود: امیدواریم با تدابیر وزارت بهداشت، آثار این تحریم‌ها برای مردم و بیماران نمایان نشود.

قاسمی همچنین به تجهیزات پزشکی مثل دستگاه‌های آنژیوگرافی، کاردیوگرافی و…، اشاره کرد و گفت: با پیش بینی‌هایی که در ۱۰ سال اخیر صورت گرفته بود، در حال حاضر این دستگاه‌ها از سطح کیفی خوبی برخوردارند و برای به روز کردن آنها غفلت نشده است. اما، نمی‌توانیم برای ۵ سال آینده نگران نباشیم.

وی افزود: تجهیزات پزشکی مصرفی آسان‌تر از تجهیزات پایه قابل تهیه است و از همین رو باید بر اساس نیاز کشور، برای تأمین این قبیل تجهیزات اقدام کنیم.

قاسمی در پاسخ به این سوال که عنوان می‌شود از تجهیزات پزشکی دست دوم در مراکز درمانی بخش خصوصی استفاده می‌شود، گفت: این ادعا تقریباً غیر ممکن است که یک بیمارستان بتواند تجهیزات پزشکی که در بدن بیمار مصرف می‌شود را، دست دوم تهیه کند.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، با عنوان این مطلب که تمامی تجهیزات مصرفی دارای شماره سریال و کد هستند، افزود: حداقل در رشته قلب و عروق چنین کاری محال است.

وی ادامه داد: بنده تاکید می‌کنم هیچ وسیله پزشکی غیر متعارف و تقلبی در محدوده بیمارستان وارد نمی‌شود و این کار غیر ممکن است.

قاسمی گفت: استفاده از تجهیزات پزشکی مصرفی در پرونده بیمار، طبق قوانین وزارت بهداشت باید ثبت شود و این ثبت شماره سریال و کد تجهیزات، علاوه بر اینکه در خلاصه پرونده بیمار می‌آید، در بیمه پایه و تکمیلی بیمار نیز وارد می‌شود.

کد خبر 4710438
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 422

ثبت نظر

ارسال