60 درصد برنامه‌های سند تحول بنیادین نوآورانه است

60 درصد برنامه‌های سند تحول بنیادین نوآورانه است

گفت: سند تحول بنیادین در پی کیفیت بخشی در فرآیند تعلیم و تربیت است و ۶۰ درصد برنامه‌های این سند تحول خواهانه و نوآورانه است.

پنجشنبه 9 آبان 1398 ساعت 23:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، سیدجواد حسینی در نشست اولین دوره تخصصی سند تحول بینادین در جمع مدیران مدارس شهرستان سبزوار عنوان کرد: بیش از 50 درصد برنامه‌های سند تحول بنیادین تحول خواهانه و نوآورانه است و سایر برنامه‌های این سند نیز تلفیقی و تقویت برنامه‌های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه شورای سند تحول بنیادین در مدارس کشور تشکیل می‌شود، گفت: بخشی از برنامه‌های سند تحول بنیادین الزامی است که باید در همه مدارس اجرا شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین در مدارس دارای سه بخش الزامی، تجویزی و نیمه تجویزی است که ساختار و ساماندهی آن در سطح کشور شکل گرفته اما در سطح اجرایی و پیاده‌سازی آن در مدارس نیازمند تلاش بیشتری است.

وی بیان کرد: لایه چهارم  سند تحول بنیادین لایه نهادی است که تحقق آن نیاز به یاری تمامی اجزا و ارکان شامل وزارتخانه‌ها، نهادها، برنامه‌ریزان، رسانه‌ها، مدیران و معلمان، دانش‌آموزان و اولیاست تا این سند در کانون اصلی تعلیم و تربیت که مدارس است، عملیاتی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۶۷۰ برنامه از سند تحول بنیادین استخراج شده که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه در نظام تعلیم و تربیت اجرایی می‌شود.

حسینی اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند فرادستی است که مهم‌ترین بعد آن تعلیم و تربیت است که دانش‌آموزان در تمام عرصه‌ها به رشد و شکوفایی برسند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 309

ثبت نظر

ارسال