همکاری کمپانی های اپل و زیمر بایومت باهدف آغاز مطالعه ای بالینی روی سیر درمانی بیماران

American society of orthopedics,Jan,2019

همکاری کمپانی های اپل و زیمر بایومت باهدف آغاز مطالعه ای بالینی روی سیر درمانی بیماران

شرکت Zimmer Biomet  با Apple Watchهای کمپانی اپل درحال بررسی تغییر سیردرمانی بیماران(Patient Journey) به ویژه در عملهای جراحی تعویض مفصل زانو و لگن هستند.

سه شنبه 18 دی 1397 ساعت 21:27

Patient Journey  اصطلاحی است در علم پزشکی که به پزشک توانایی و بینشِ درک بهتر تجربه­ های شخصی هر بیمار را طی روند درمان می­دهد. به طور معمول هر سیر درمان از شش بخش ، آگاهی،کمک،مراقبت،درمان،تغییرسبک زندگی، پیگیری های ثانویه تشکیل می­گردد.

و اما این دو کمپانی با راه اندازی برنامه ای (Application) روی ساعتهای مچی کمپانی اپل ، در وهلۀ اول میزان ارتباط هرچه بیشتر میان بیمار و گروه مراقبت پزشکی را افزایش داده و روی مراحل سیر درمانی که در بالا اشاره گردید نیز اثرگذار است.

کمپانی Zimmer علاوه بر این همکاری ، با آغاز مطالعه ای بالینی در حال بررسی میزان تاثیر اپلیکیشن روی نتیجۀ این روند و هزینه­ های کلی در جراحی تعویض مفصل است.

شرح کارآزمایی:

در این مطالعه بیمارانی که تحت جراحی لگن یا زانو قرارگرفتند،  با استفاده از این اپلیکیشن نصب شده روی Applewatch به گزارش وضعیت خود پرداختند. محققان با ترکیب اطلاعات گزارشهای بیماران و داده­ های فعالیت فیزیکی و سلامتی که از اپلیکیشن استخراج می گردد ، به نتایجی نوین پیرامون تاثیر تکنولوژی بر سلامتی انسان دست یافتند.این مطالعه در اکتبر سال گذشتۀ میلادی روی 10 هزار بیمار در آمریکا صورت پذیرفت.

برایان هنسون ، مدیرعامل شرکت زیمر از نتایج بدست آمده ابراز خوشنودی نمود و امیدوار است که از این روش بتوان به انتقال تجربیات جراحان و بیماران پرداخت. وی خاطر نشان کرد که در شرکت زیمر هدف ما ، بهبود شرایط مراقبتهای پزشکی از راه های دیجیتالی و الکترونیکی است و از انتشار یکی از بزرگترین مطالعات بالینی بر پایۀ جمع آوری شواهد بسیار خرسندیم.

 

 

 

 

تعداد بازدید : 1727

ثبت نظر

ارسال