جزئیات عمل جراحی ۷ ساعته پیوند انگشت شست

جزئیات عمل جراحی ۷ ساعته پیوند انگشت شست

طی یک عمل جراحی پیچیده و موفقیت آمیز در بیمارستان ۱۵ خرداد، مردی که هنگام کار در نجاری انگشت شست خود را از دست داده بود، با پیوند انگشت دوم پا به دستش، دوباره سلامت خود را به دست آورد.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 17:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود یاوری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره عمل موفقیت آمیز پیوند انگشت دوم پا به شست دست در بیمارستان ۱۵ خرداد دانشگاه اظهار کرد: بیمار مرد ۲۶ ساله ای بود که طی کار با دستگاه های نجاری انگشت شست خود را از دست داده بود.

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد با اشاره به انجام ناموفق عمل پیوند شست دست این بیمار در بیمارستان دیگری، توضیح داد: این بار انگشت دوم پا به انگشت شست دست بیمار با موفقیت پیوند داده شد.

فلوشیپ جراحی دست دانشگاه گفت: طی یک عمل جراحی تیمی و پیچده هفت ساعته این عمل پیوند انجام شد.

وی ادامه داد: مهم ترین ویژگی که این عمل را پیچیده تر می کند، آناتومی پیچیده انگشت، در نظر گرفتن طول مناسب، ترمیم شریان وریدی و جایابی عصب هاست.

یاوری در پاسخ به این سئوال که چرا انگشت دوم پا پیوند زده شده است، اظهار کرد: انگشت شست پا یکی از مهم ترین بخش های پاست که بسیاری از فعالیت ها در گام نخست با تکیه بر این انگشت انجام می شود، بنابراین بهترین و منطقی ترین گزینه انگشت دوم است.

وی با بیان این که ۵۰ درصد قابلیت‌های دست انسان به وسیله شست او انجام می‌شود، ضرورت انجام این پیوند را یادآوری کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به عوارض کلی پیوند انگشت، خاطرنشان کرد: نداشتن حس مناسب، خشکی مفصل و یا موفقیت آمیز نبودن عمل پیوند می تواند از جمله عوارض این عمل باشد.

یاوری در پایان گفت: عمل پیوند انگشت دوم پا به شست این بیمار با موفقیت کامل انجام و بیمار با حال عمومی بسیار مناسبی از بیمارستان مرخص شد.

کد خبر 4798860
تعداد بازدید : 582

ثبت نظر

ارسال