۴۴ بیمارستان تا پایان سال در نقاط محروم کشور افتتاح می‌شود

۴۴ بیمارستان تا پایان سال در نقاط محروم کشور افتتاح می‌شود

کاشان- وزیر بهداشت گفت: تا پایان سال جاری ۴۴ بیمارستان در نقاط محروم و کمتر برخوردار کشور افتتاح می شود.

جمعه 24 آبان 1398 ساعت 12:5

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران کاشانی با بیان اینکه رسیدگی به بیماران خاص و صعب العلاج یکی از بسته های حمایتی طرح تحول سلامت بود، اظهار داشت: این طرح با جدیت در حال پیگیری است و به این منظور در ارتباط  با تامین دارو و موارد مورد نیاز بیماران سامانه ای طراحی شده است تا داروهای موردنیاز و بسته های حمایتی این افراد در اسرع وقت به دست آنها برسد.

برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج مشکل خاصی نداریم

وی با بیان اینکه برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج مشکل خاصی نداریم، ابراز داشت: مشکلاتی در سال گذشته به دلیل تحریم  و فشارهای ظالمانه آمریکا بر علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تامین برخی داروها و اقلام موردنیاز وجود داشت که از منابعی دیگر تامین شد.

وزیر بهداشت با اشاره به طلب قابل توجه این وزارتخانه از تامین اجتماعی تصریح کرد: با مکانیزم طراحی شده و با هماهنگی و جلسات با وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی قرار شده است مقدار قابل توجهی از این طلب ها توسط پرداخت شود.

وی افزود: کارخانه های دارویی کشور با وجود تمام تحریم های آمریکا با ترفندها و مکانیزم هایی داروها و مواد اولیه کارخانه های داروسازی را تا پایان سال تامین کرده‌ایم.

  توسعه زیرساخت های کشور در مناطق محروم

نمکی با بیان اینکه یکی از بسته های طرح تحول سلامت توسعه زیرساخت های کشور به خصوص برای مناطق محروم و کمتربرخوردار بوده است، اظهار داشت: تا پایان سال ۵۰ پروژه در کشور افتتاح می شود که اغلب آنها در نقاط کمتر برخوردار است.

وی افزود: با توجه به نیاز مناطق محروم و کمتر برخوردار به امکانات درمانی و بهداشتی تا پایان سال ۴۴ بیمارستان در این مناطق افتتاح می شود.

کد خبر 4772532
تعداد بازدید : 327

ثبت نظر

ارسال