۲۰۰کیلو گرم فرآورده خام دامی آلوده در قزوین از چرخه مصرف خارج شد

۲۰۰کیلو گرم فرآورده خام دامی آلوده در قزوین از چرخه مصرف خارج شد

قزوین- مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۲۰۰ کیلو گرم فرآورده خام دامی آلوده از چرخه مصرف عزاداران حسینی خارج شد.

دوشنبه 25 شهریور 1398 ساعت 12:57

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

حمید زینالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر ساله در ایام عزاداری امام حسین(ع) اکیپ های بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام بصورت رایگان در خدمت عزاداران حسینی هستند که بر سلامت و حلیت فرآورده های خام دامی مصرفی برای نذورات در ایام محرم نظارت داشته باشند.

وی افزود: ۲۰ اکیپ ازکارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین و ادارات دامپزشکی تابعه در ایام عزاداری امام حسین(ع) بر سلامت و حلیت فرآورده های خام دامی مورد استفاده در هیئت های مذهبی نظارت داشتند.

زینالی تصریح کرد: ذبح دام خارج از محیط کشتارگاه همواره از نظر دامپزشکی مورد تایید نیست و لیکن در در صورت اصرار بر انجام ذبح دام توسط افراد، در ایام معین شده مثل عید قربان و ایام محرم اداره کل دامپزشکی با تجهیز اکیپهای متشکل از بازرس بهداشتی و ناظر ذبح شرعی بر سلامت و حلیت گوشت مصرفی نظارت می کند.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین درخصوص حذف فرآورده های خام دامی در ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: لاشه ۳ راس گوسفند به وزن ۷۴ کیلو گرم در این ایام غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و ۱۳ لاشه دامی اصلاح موضعی شدند، همچنین ۱۱۵ عدد امعاء و احشاء دامی شامل کبد و کلیه و ریه به علت آلودگی از چرخه مصرف حذف شد.

زینالی در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات آحاد جامعه از عموم مردم خواست با توجه به وجود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام از ذبح خارج از محیط کشتارگاه خودداری کنند.

کد خبر 4719669
تعداد بازدید : 416

ثبت نظر

ارسال