گزارش اولیه سیلاب‌های اخیر به رئیس جمهور ارائه شد

گزارش اولیه سیلاب‌های اخیر به رئیس جمهور ارائه شد

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها از ارائه گزارش اولیه سیلاب ها به رئیس جمهور خبر داد و گفت: گزارش نهایی به منظور بررسی دقیق تر تا دو ماه آینده آماده می شود.

جمعه 26 مهر 1398 ساعت 6:25

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نیلی احمد آبادی در نشست خبری هیات ویژه گزارش سیلاب که صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزارشد، اظهار داشت: امروز بخش اول گزارش سیلاب فروردین ماه ۹۸، منتشر و به رئیس جمهور ارائه شد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: بنا بر حکم رئیس‌جمهور باید ۶ ماه بعد (۲۷ مهرماه) از حکمی که به رئیس هیئت ویژه بررسی سیلاب‌ها دادند، گزارش نهایی را ارائه می‌کردیم اما امروز گزارش اولیه را به دفتر رئیس‌جمهوری ارسال کردیم.

وی بررسی سیلاب امسال را از ماموریت های مهم دانشگاه تهران عنوان کرد و افزود: امروز نامه ای به دفتر رئیس جمهور ارسال کردیم و در آن درخواست کردیم ۲ ماه دیگر وقت دهند تا گزارش نهایی را کامل و دقیق تر ارائه دهیم.

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با بیان این مطلب که گزارش سیلاب با هیأتی ۲۵۰ نفره در قالب ۱۶ کارگروه به سرانجام رسیده است، خاطرنشان کرد: بیشتر کارگروه ها گزارش نهایی خود را اعلام کرده اند اما علت تاخیر در انتشار گزارش این بود که دستگاه‌های مربوطه آن را دیرتر اعلام کردند به طوری که بعد از ۲۰ روز پاسخ دستگاه ها به دست ما رسید.  

وی گفت: از ۱۶ کارگروه، ۱۰ کارگروه به رخداد نحوه سیلاب پرداخته‌اند که نتیجه آن جامع و کامل است و می تواند در بسیاری از حوادث کارگشا باشد.

نیلی با تاکید بر اینکه گزارش سیلاب یک گزارش ملی است و دقت لازم در آن انجام شده است، تصریح کرد: ما در تهیه این گزارش از همراهی متخصصان کشور بهره بردیم و دانشگاه ها نیز به ما کمک کردند که از آن ها تشکر می کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه در این راستا ۲ کارگاه بین المللی با مشارکت سازمان بهداشت جهانی و همچنین کارگاهی با همکاری سازمان برنامه و بودجه راه اندازی شد، افزود: این هیات کار خود را به درستی پیش برد به طوری که مورد تایید کارشناسان خارجی نیز بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص پیگیری یافته های هیأت پس از گزارش سیلاب، با رئیس جمهور مذاکره کردیم که این موارد حتما مورد توجه قرار گیرد تا از حوادث احتمالی بعدی جلوگیری شود.

نیلی افزود: اگر صاحب نظران نقطه نظراتی در خصوص گزارش سیلاب دارند که می تواند به تکمیل این گزارش کمک کند، به ما اعلام کنند و ما از آن استقبال می کنیم.

کد خبر 4747513
مهتاب چابوک
تعداد بازدید : 393

ثبت نظر

ارسال