چرا روستائیان "ابرده علیا" طرقبه و شاندیز مسموم شدند؟

چرا روستائیان "ابرده علیا" طرقبه و شاندیز مسموم شدند؟

مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مسمومیت حدود ۹۰ نفر از ساکنان روستای ابرده علیا از توابع شهرستان طرقبه و شاندیز اظهار کرد: صبح امروز تیم‌های واکنش‌سریع معاونت بهداشت دانشگاه به منطقه اعزام شدند و علت این مسمومیت در حال بررسی است.

شنبه 9 شهریور 1398 ساعت 20:15

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

زهرا نهبندانی در گفت‌گو با ایسنا، با بیان اینکه «از عصر روز گذشته عده‌ای از ساکنان روستای ابرده علیا با علائم بالینی تهوع، استفراغ، گاهاً اسهال به مراکز خدمات جامع سلامت و کلینیک‌های این منطقه مراجعه داشتند»، اظهار کرد: تا کنون مراجعه ۹۰ نفر با علائم بالینی مشابه به ثبت رسیده است که نمونه‌گیری‌های آزمایشگاهی انجام شده و در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه «تیم واکنش‌سریع متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها، آزمایشگاه و بهداشت محیط از صبح امروز برای بررسی به محل اعزام شده‌اند»، خاطرنشان کرد: به طور حتم علت این رخداد پس از بررسی نتایج آزمایشگاهی و نمونه‌های انسانی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهم‌ترین علت ایجاد مسمومیت یا طغیان‌های بهداشتی را عدم رعایت بهداشت فردی عنوان و تاکید کرد: توصیه می‌شود برای پیشگیری از بروز مسمومیت از آب شرب بهداشتی استفاده گردد و مواد غذایی در جای خنک نگهداری شود.

وی تاکید کرد: از ابتدای بروز طغیان همکاران تیم‌های بهداشتی شبکه بینالود (طرقبه و شاندیز) مشغول خدمت‌رسانی بوده‌اند.

مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص مسمومیت غذایی جمعی از شرکت‌کنندگان در یک مجلس عروسی در مشهد نیز اظهار کرد: در این مراسم ۵۰۰ نفر حضور داشتند که جمعی از مهمانان پس از اتمام مراسم با علائم تب، تهوع، استفراغ و گاهاً اسهال به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

نهبندانی افزود: از میان ۵۰۰ مهمان مجلس عروسی در مشهد ۱۵۰ نفر دچار اختلال گوارشی ناشی از مسمومیت غذایی شده بودند که هم اینک ۳۰ نفر آن‌ها در بیمارستان امام رضا (ع) و سه نفر در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد در حال معالجه هستند. بقیه مسمومان این رخداد به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.  

وی خاطرنشان کرد: نمونه‌های آزمایشگاهی انسانی و از غذای مصرفی دریافت شده است و تا فردا علت آن مشخص می‌شود.

مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی افراد مراجعه‌کننده علائمی یکسان دارند و  یک غذای مشترک داشته‌اند، به احتمال زیاد مسمومیت غذایی علت این رخداد بوده است.


انتهای پیام

تعداد بازدید : 408

ثبت نظر

ارسال