پرستاری عشقی است که با آن زندگی می‌کنم

پرستاری عشقی است که با آن زندگی می‌کنم

پرستار نمونه بیمارستان امام جعفر صادق میبد در سال جاری از پرستاری نه به عنوان یک شغل بلکه به عنوان عشقی یاد می‎‎کند که با آن زندگی می‌کند.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 9:47

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

«مرضیه زارعی» پرستار بخش دیالیز بیمارستان امام جعفر صادق میبد که به عنوان پرستار نمونه امسال شهرستان میبد معرفی شده است، امروز چهارشنبه یازدهم دیماه به مناسبت روز پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: طی ۱۰ سال فعالیتم در بخش دیالیزم بیمارستان میبد همواره بیماران را مانند اعضای خانواده‌ام می‌دانم و به پرستاری از نگاه شغل ننگریسته‌ام.

وی افزود: علاقه‌ای به شغل پرستاری نداشتم ولی در هنگام آزمون کنکور سراسری از خداوند خواستم تا آنچه که صلاح من است را برایم رقم بزند، زمانی که نتایج کنکور اعلام شد در تمام رشته‌های پرستاری قبول شده بودم لذا به اجبار برای تحصیل در این رشته دانشگاهی شروع کردم ولی هنگامی بعدها آنچنان علاقمند به این حرفه شدم که پرستاری را یک موهبت الهی برای خودم می‎دانم و نه تنها آم را به نگاه شغل نمی‎بینم بلکه معتقدم پرستاری، عشقی بود که به آن وابسته و هر روز من عاشق‌تر از روز قبل من را به آن وامی‎‎داشت.

این پرستار میبدی پرستاری را حرفه‌‌ای همواره با خیر و برکت برای خود خواند و اظهار کرد: عاشقانه به بیماران بخش دیالیز کمک می‎کنم و با وجود این که بیماران این بخش خاص و ویژه هستند، سعی می کنم که در کارم هیچ کمبود و قصوری برای بیماران نگذارم و بر این باورم که دعای خیر بیماران در حق من بسیاری از مشکلات زندگی‌‌ام را رفع می‌کند.

وی با بیان این که هر شغلی مشکلات خاص خود را دارد، گفت: پرستاری با وجود مشکلات متعددی که دارد، با خطرات زیادی نیز روبرو است اما هرگز به این فکر نمی‌کنم که ممکن است در این راه دچار بیماری یا مشکلی ‌شوم.

زارعی اولویت کار و زندگی خود را بیماران معرفی کرد و ادامه داد: شاید در زندگی شخصی خودم کوتاهی‌هایی داشته باشم ولی غفلت از حال بیماران را هرگز در سر هم نمی‌پرورانم.

وی گفت: هنگامی که بیمارستان میبد فاقد بخش دیالیز بود از ساعت چهار صبح و خارج از شیفت کاری برای کمک به بیماران دیالیزی و خاص بر سر کار حاضر می‎‎شدم و تا عصر خدمت می‌کردم اما خوشبختانه اکنون بیمارستان مجهز به بخش دیالیز با ۱۶ دستگاه مجهز است که در دو شیفت کاری با هشت پرستار به بیماران بهترین خدمات را ارائه می‎دهد و از مشکلات ما کمتر شده است.

«مهدی اکبری» مدیر پرستاری بیمارستان امام جعفر صادق میبد نیز معیار و ملاک انتخاب پرستار نمونه را بر اساس عملکرد یک ساله پرستاران ذکر کرد و در این باره افزود: براساس شرح وظایف که به صورت مستمر و روزانه بررسی می‎شودف نقاط ضعف و قوت پرستاران را ثبت و در نهایت براساس امتیازات هر یک، عملکرد آنها محاسبه می شود.

وی رضایتمندی بیماران، برخورد با بیماران و همکاران، رعایت قوانین و مقررات، رسیدگی به حال بیماران، رعایت خطوط قرمز کاری را جزء اولویت‌های عملکردی پرستاران این بیمارستان ذکر کرد.

اکبری در پایان افزود: در حال حاضر ۱۸۹ پرستار در بخش‌های مختلف بیمارستان امام جعفر صادق میبد مشغول به کار هستند که ۱۴ پرستار نمونه انتخاب و به استان معرفی شده‌‌اند تا بر اساس ملاک‌های استانی، پرستار نمونه استان یزد به کشور معرفی شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 371

ثبت نظر

ارسال