منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی به تعادل رسیده است

منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی به تعادل رسیده است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مصارف ماهانه این سازمان ۹۶۰۰ میلیارد تومان و منابع حق بیمه آن به حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 20:10

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در نشست با اعضای اتحادیه انجمن‌های صنفی کارگران بازگشت تعادل منابع و مصارف را زمینه‌ساز رفع محدودیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در ایفای تعهدات دانست و گفت: با تمهیدات اتخاذ شده بدهی‌های بخش درمان در حوزه دانشگاهی و غیردانشگاهی را تسویه می‌کنیم.

سالاری با بیان اینکه ابتدای تیر ماه سال جاری، ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی داشته‌ایم و امروز ۳,۰۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: برای این مبلغ از دولت اسناد خزانه خواهیم گرفت و تا هفته آینده مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی به روز می‌شود.

وی ادامه داد: با این پرداخت، با وزارت بهداشت کاملاً تسویه می‌کنیم که شرایط بسیار خوبی رقم می‌خورد و هیچگونه بدهی نخواهیم داشت و اعتبار دفترچه‌های درمانی را اعاده خواهیم کرد.

سالاری با بیان اینکه به بخش خصوصی و غیردانشگاهی نیز حدود ۳,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: قرار ما این است که در صورت امکان در هر استان بخشی از مطالبات معوق حق بیمه با بدهی ما به مراکز درمانی همان استان تهاتر شود.

وی با اشاره به اینکه در استان‌ها کمیته تهاتر شکل می‌گیرد، گفت: به هر میزان که در کمیته تهاتر استان‌ها اعتبار برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی وصول شود، به همان میزان نیز ما اعتبار اختصاص خواهیم داد و با این روش در استان‌ها شرایطی ایجاد می‌کنیم تا در آینده نزدیک تسویه بدهی صورت گیرد.

سالاری تصریح کرد: طی دو ماه آینده، در کشور بابت درمان به کسی بدهکار نخواهیم بود و مطابق با روال قانونی عمل خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بابت پرداخت عیدی مستمری بگیران این سازمان ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: سال ۹۸ را بدون مشکل به پایان می‌رسانیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، منابع پرداخت سازمان را ارتقا می‌دهیم.

سالاری با بیان اینکه برای تأمین منابع مالی مورد نیاز در سال آینده برنامه ریزی شده است، گفت: هزینه مورد نیاز برای ایفای تعهدات سازمان به جامعه تحت پوشش را حدود ۱۷۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌ایم و پیش‌بینی‌های لازم برای خدمت رسانی به جامعه هدف صورت گرفته است.

وی افزود: معتقد به فروش شستا نیستیم و هدف ما این است که به جای بنگاه داری، سهام داری کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه در سال آینده نیز فروش اموال نخواهیم داشت، گفت: از هم اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در خصوص سه جانبه گرایی از ۳ ماه قبل پیگیری‌های لازم انجام شده است و لایحه‌ای برای احیای شورای عالی آماده کردیم که به دولت و کمیسیون اجتماعی ارائه شده است، ادامه داد: در مجلس امکان بررسی و تصویب آن وجود دارد.

سالاری گفت: انتظار داریم جامعه کارگری پرچم دار ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان تامین اجتماعی کارهای جدی در حال انجام است. بیمارستانها بر اساس بودجه عملکردی اداره خواهند شد و خدمات درمانی را با قیمت تمام شده مناسب از بیمارستانها خریداری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هدف ما توسعه و ارتقاء خدمات است و در قبال این فرآیند به روسای بیمارستان‌ها اختیارات بیشتری داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بیمارستان‌ها کار گروه نظارت و پایش ایجاد می‌شود، افزود: در صورت صرفه‌جویی، امکان ارتقاء هتلینگ و خرید تجهیزات نیز وجود دارد.

عادل دهدشتی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این نشست، گفت: در معاونت فرهنگی حسب تاکید مدیرعامل سازمان راهبردهای سه گانه ای را دنبال می‌کنیم.

وی از گفتمان سازی مفاهیم تامین اجتماعی، ارتباط نظام مند با شرکای اجتماعی و اخذ نظرات شرکای اجتماعی به عنوان راهبردهای سه گانه حوزه معاونت فرهنگی یاد کرد.

دهدشتی افزود: جلسات متعددی با تشکل‌های شرکای اجتماعی و برنامه‌های زیادی با تشکل‌های کارگری داشته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی مختلف در این معاونت، گفت: برنامه آموزشی اعضای هیات مدیره صنف رانندگان را در دستور کار داریم و اینگونه برنامه‌ها برای تشکل‌های مختلف برگزار می‌شود.

ناصر چمنی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران نیز در ادامه این جلسه گفت: معاونت فرهنگی پیگیری‌ها و اقدامات فراوانی برای تحقق خواسته‌های کارگران انجام می‌دهد.

وی افزود: به نمایندگی از حدود ۷ میلیون نفر جامعه کارگری، با تمام توان از حقوق آنان دفاع می‌کنیم.

چمنی اظهار داشت: تامین اجتماعی را متعلق به کارگران می‌دانیم و معتقدیم که استقلال و توانمندی این سازمان، منجر به بهبود و ارتقاء خدمت رسانی به تشکل‌ها می‌شود.

هادی ابوی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: نمایندگان تشکل‌های کارگری از سازمان تامین اجتماعی مطالبه دارند و انتظار داریم که نظرات ما مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری یک تشکل فراگیر و بسیار گسترده هستند، گفت: پیشنهاد داریم به کارگران و کارفرمایان در خصوص سازمان تامین اجتماعی آموزش‌های لازم داده شود.

اکبر شوکت، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نیز در ادامه این جلسه گفت: از زحمات و تلاش‌های مجموعه سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات مناسب به جامعه تحت پوشش تشکر می‌کنیم.

وی افزود: قالیبافان، رانندگان، صیادان، انبارداران و سایر صنوفی که کمک دولت دارند، بایستی به خوبی پالایش شوند و مورد مساعدت ویژه قرار گیرند.
شوکت گفت: انتظار داریم برگزاری جلسات منظم با نمایندگان تشکل‌ها تداوم داشته باشد.

وی از همکاری معاونت فرهنگی بابت برگزاری دوره‌های ایمنی شغلی برای کارگران ساختمانی تقدیر کرد و گفت: کار ارزشمندی در این حوزه انجام شده است.
سید هادی ساداتی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران نیز در این نشست گفت: انتظار داریم در بیمه کارگران ساختمانی افراد واجد شرایط تحت پوشش و حمایت‌های لازم قرار گیرند.

وی افزود: فرهنگ سازی و آموزش در سازمان تامین اجتماعی اهمیت بالایی دارد و معاونت فرهنگی اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام داده است.

کد خبر 4814310
تعداد بازدید : 460

ثبت نظر

ارسال