مصرف روزانه زنجبیل معجزه می کند

مصرف روزانه زنجبیل معجزه می کند

گیاه زنجبیل با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در بهبود بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است.

یکشنبه 26 آبان 1398 ساعت 2:22

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از خبرگذاری برنا 

 

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ گیاه زنجبیل که از مناطق بومی آسیا می‌روید و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتری می‌باشد در در درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش مفیدی ایفا می‌کند. گیاه زنجبیل تشکیل شده از مواد مغذی قوی مانند: کربوهیدارت ها، قند، فیبر، انواع مختلف ویتامین ها، مواد معدنی است. از آن جایی که طبع زنجبیل گرم است مصرف آن برای افراد با مزاج سرد پیشنهاد می‌شود. به همین منظور در این گزارش به ارائه فواید گیاه زنجبیل پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

مقاوم در برابر سلول‌های سرطانی

یکی از مؤثرترین کاربرد‌های زنجبیل نابود کردن سلول‌های سرطانی است که بسیار قوی‌تر از دارو‌های بهبود بیماری سرطان عمل می‌کند. مصرف ساقه زیرزمینی زنجبیل به کاهش التهاب در روده بزرگ و کوچک در جهت کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مؤثر است.

کاهش عفونت

جینجرول‌ها از جمله ترکیباتی در زنجبیل هستند که به منظور مقابله با بیماری‌های التهاب آور و کاهش درد و ورم عضلانی، کاهش وزن، آلزایمر و دیابت نقش موثری ایفا می‌کنند.

بهبود روند متابولیسم با زنجبیل برای لاغری

گیاه زنجبیل نقش به سزایی در سوزاندن کالری‌های اضافی و تاثیر زیادی بر افزایش متابولیسم بدن دارد. برای این منظور می‌توانید یک تکه کوچک از زنجبیل را درون یک کاسه ماست کم چرب رنده کرده و بعد از صرف هر وعده غذایی مصرف کنید.

آرام بخش درد درمان

اگر دچار دندان درد شدیدی شدید حتما یک تکه از زنجبیل خام را روی لثه‌های خود بمالید چرا که این کار درد شما را به طور کامل در مدت زمان کوتاه بهبود می‌بخشد.

تسکین گلودرد

با جوشاندن چند برش زنجبیل، عسل و آب لیمو از شر سرفه، گرفتگی بینی و گلو درد رها شوید.

بهبود میگرن

ترکیب زنجبیل، نعناع و فلفل کاین برای افراد مبتلا به میگرن توصیه می‌شود. برای انجام این کار چند برش زنجبیل را با یک قاشق چایخوری نعناع خشک شده و کمی فلفل کاین ترکیب کرده و پس از جوشاندن میل کنید.

بهبود گوارش

زنجبیل یکی از بهترین دارو‌های گیاهی برای درمان مشکلات گوارشی همانند التهاب معده، سوء هاضمه، ناراحتی معده و ریفلاکس است. مصرف زنجبیل باعث افزایش تولید بزاق و راحت‌تر کردن هضم غذا می‌شود. اگر از مشکل اسید معده رنج می‌برند می‌توانید بین وعده‌های غذایی خود از زنجبیل استفاده کنید درد و ورم شدید معده خود را با چند برش زنجبیل جوشانده را به همراه عسل مصرف کنید.

پیشگیری از بیماری صبحگاهی

با مشورت پزشک خود می‌توانید قرص‌های زنجبیل را به منظور کاهش تهوع و استفراغ جایگزین دارو‌های شیمیایی کنید.

تثبیت سطوح گلوکز

برای کاهش قند خون یک لیوان آب زنجبیل را به منظور عادی سازی سطح گلوکز هنگام صبح بنوشید.

درد‌های عضلانی

یکی از مؤثرترین دارو‌ها برای کاهش درد و آسیب عضلانی استفاده از زنجبیل است. برای تسکین درد ها، خمیر زنجبیل را با زردچوبه ترکیب کرده و روی ناحیه تحت تاثیر بمالید.

پیشگیری از تهوع پس از عمل جراحی

به صورت علمی مشخص شده است که جویدن یک تکه زنجبیل در پیشگیری از تهوع و استفراغ پس از عمل جراحی، به ویژه جراحی‌های زنانه موثر است.

تأثیر زنجبیل در کاهش وزن افراد

چربی دور شکم از تغییرات هورمونی، پرخوری، کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی به وجود می‌آید و اگر دوست دارید شکمی شش تکه داشته باشید زنجبیل برای لاغری و سوزاندن چربی‌های دور شکم تاثیر فوق العاده‌ای دارد چرا که مصرف زنجبیل باعث کاهش سطح هورمون لپتین و قند خون شما می‌شود و مانند یک سیگنال قوی در بدن هنگام ایجاد چربی پیام بسته شدن اشتها را به ذهن منتقل می‌کند و فرد دیگر احساس گرسنگی ندارد که این هورمون را به اسم هورمون سیری هم می‌شناسند.

اگر دچار دیابت و سنگ صفرا هستید و به مصرف داروی آسپرین می‌پردازید قبل از استفاده این گیاه با پزشک خود مشورت کنید چرا که عواقب ناشی از آن ممکن است شما را دچار اسهال یا سوزش خفیف معده کند.

درمان شوره

یکی از بهترین ویژگی‌های زنجبیل خواص ضد عفونی کننده آن برای درمان شوره سر است. از مخلوط زنجبیل رنده شده با آب می‌توانید به صورت اسپری بر روی پوست سر استفاده کنید.

کودکان، سالمندان، افراد تب‌دار، زنان باردار و زنان شیرده نباید از زنجبیل استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

  • با انجام این رژیم بی نقص در کمترین زمان ممکن وزن خود را کاهش دهید
  • ساده ترین راه ها برای کاهش اشتها چیست؟
تعداد بازدید : 420

ثبت نظر

ارسال