مزایای سیستم نوبت‌دهی جدید پزشکان

مزایای سیستم نوبت‌دهی جدید پزشکان

سیستم نوبت‌دهی جدید پزشکان علاوه بر اینکه مزایای زیادی برای بیماران و پزشکان دارد، سبب می‌شود که انتخاب پزشک توسط سامانه و به صورت نوین انجام شود.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 23:25

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سریزدی، درباره برگزاری برنامه «رویکرد جدید در نوبت دهی پزشکان فواید و چالش‌ها» گفت: برخلاف روش‌های قدیمی در سیستم نوبت دهی جدید، نیازی به مراجعه حضوری بیمار در مطب یا بیمارستان نیست همچنین بیماران پشت خط تلفن برای نوبت دهی معطل نمی‌شوند و بیمار می‌تواند با استفاده از روش جدید در هر ساعتی نسبت به انتخاب پزشک و نوبت برای مطب و کلینیک بیمارستان اقدام کند.

وی ادامه داد: با استفاده از سامانه دکتر دکتر، بیماران می‌توانند به صورت بهتر و شفاف‌تر نسبت به انتخاب پزشک خود اقدام کنند و برخلاف اینکه در روش‌های سنتی افراد از دوستان یا آشنایان در مورد پزشک خود اطلاعات کسب می‌کنند در این روش بر اساس رتبه و امتیازی که سایر بیماران به پزشک به لحاظ کیفیت در درمان و یا اختصاص زمان به بیمار داده‌اند می‌توان نسبت به انتخاب پزشک اقدام کرد.

سریزدی با عنوان این مطلب که بیماران می‌توانند از طریق این سامانه، آگاهانه پزشک خود را انتخاب کنند، افزود: این سامانه که روشی برای انتخاب پزشک به صورت نوین است می‌تواند ارزش افزوده برای بیمار و پزشک به همراه داشته باشد به طوری که بیمار می‌تواند سریع‌تر و آگاهانه‌تر نسبت به انتخاب پزشک اقدام کند و پزشکان نیز می‌توانند با استفاده از این روش نسبت به تعداد مراجعان و مدیریت بهتر مطب اطلاع بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از روش نوین نوبت دهی پزشکان بیماران می‌توانند اطلاعاتی در مورد بیمه‌های طرف قرارداد مرکز درمانی کلینیک یا مطب موردنظر کسب کنند پزشکان نیز می‌توانند با استفاده از این سیستم در صورتی که مراجعان کمتری دارند تعداد مراجعان خود را افزایش دهند و دسته دیگر از پزشکان که مراجعان زیادی دارند بیشتر شدن نظم مطب و مدیریت بهتر آن را با استفاده از این سامانه شاهد باشند.

سریزدی یادآور شد: پیاده سازی این سیستم نیازمند موافقت مطب‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است البته حمایت سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هم حائز اهمیت بوده و در حال حاضر با برخی از مقاومت‌ها از سوی پزشکان مواجه هستیم.

کد خبر 4802166
تعداد بازدید : 377

ثبت نظر

ارسال