لزوم جذب منابع از خیرین و نهادها برای جبران هزینه های دانشجویی

لزوم جذب منابع از خیرین و نهادها برای جبران هزینه های دانشجویی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: منابع دانشگاه برای خوابگاه ها و خدمات دانشجویی محدود است و باید به‌جای تمرکز به منابع دولتی به فکر جذب منابع از خیرین و کمک نهادهای خارج از دانشگاه باشیم.

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 18:41

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست هیئت‌ رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور بررسی میزان پیشرفت برنامه چهارساله معاونت فرهنگی (۱۴۰۰-۱۳۹۷) برگزار شد.

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تغییر معاون دانشجویی این دانشگاه گفت: حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه همچون دو امدادی است که دونده آن چوب را به دست نفر بعدی می‌سپارد.  ما هم سعی کردیم این چوب را به فردی تحویل دهیم که جوان‌تر و توان دوندگی بیشتری داشته باشد. در جابجایی مسئولیت‌ها موضوع دیگری مطرح نیست.

وی با بیان اینکه انتظار حوزه دانشجویی از دانشگاه ما بیش از این است افزود: قدمت و معمر شدن دانشگاه، هم مزایا و هم معایبی دارد. مزایای آن اینکه دانشگاه مادر محسوب می‌شود و برای آن عزت و احترام قائل‌اند. اما معایب آن باعث فرسودگی دانشگاه شده که حجم بسیاری از انرژی و اعتبارات را به خود اختصاص می‌دهد.

کریمی افزود: روحیه دانشجویی هنوز در وجودم زنده است و دوران دانشجویی‌ام را از یاد نبرده‌ام. معتقدم کارهای انباشته‌شده در حوزه دانشجویی بسیار است و این هم ربطی به افراد ندارد بلکه به تاریخ و قدمت دانشگاه مربوط می‌شود. وجود ساختمان‌های فرسوده بیمارستان‌ها، خوابگاه‌ها و سایر تشکیلات دانشگاه نشان از قدمت بالای این بناها دارد و باید برای حل این مسئله چاره‌اندیشی کنیم.

وی با تأکید بر جذب منابع خارج از دانشگاه گفت: منابع دانشگاه محدود است و باید به‌جای تمرکز به منابع دولتی به فکر جذب منابع از خیرین و کمک نهادهای خارج از دانشگاه باشیم و به جذب این منابع شتاب دهیم. این هم مستلزم تحمل و دوندگی بسیاری است تا در فرایند چندساله، عقب‌ماندگی دانشگاه در این حوزه جبران شود. امیدوارم با انتخاب دکتر پورغریب که روحیه جوان و ورزشی دارند این امر محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، امکانات رفاهی را جزء خواسته‌های اولیه دانشجویان بیان کرد و گفت: دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود پیش از فرهنگ، غذا، درس و رشته نیاز به محلی برای اقامت دارد. بسیاری از دانشجویان شهرستانی که وارد دانشگاه می‌شوند جایی برای اقامت ندارند و این وظیفه دانشگاه است که این کاستی را برطرف و امکانات مناسبی را برای آنان فراهم کند.

وی افزود: وجود بعضی اتاق‌های ۵ و ۶ نفر با تخت‌های دوطبقه، نبود سالن مطالعه در خوابگاه، سالن غذاخوری، آشپزخانه صنعتی و ساخت خوابگاه‌های جدید از جمل نواقصی است که برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

کریمی بابیان اینکه ساخت خوابگاه مانند بیمارستان سازی بودجه زیادی نمی‌خواهد افزود: یکی دو ساختمان قدیمی در کوی وجود دارد که با تخریب و تأمین اعتبار موردنیاز آن از بیرون دانشگاه، می‌توان ظرف مدت دو سال، خوابگاه هایی با ظرفیت ۳۰۰ نفر به مجموعه اضافه کرد.

کد خبر 4763567
تعداد بازدید : 518

ثبت نظر

ارسال