علت افزایش شکایت از کارهای زیبایی در پزشکی

علت افزایش شکایت از کارهای زیبایی در پزشکی

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، ورود افراد واجد شرایط به انجام کارهای زیبایی در پزشکی را، یکی از دلایل افزایش شکایت ها در حرفه پزشکی دانست.

چهارشنبه 29 آبان 1398 ساعت 16:25

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین سرکارات، صبح چهارشنبه در سمینار اصول زیبایی در دندانپزشکی که از ۲۹ آبان تا یکم آذر ۹۸ در سالن تلاش برگزار می شود، گفت: برگزاری این سمینار، در راستای وظایف آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ است. 

این متخصص جراحی فک و صورت با عنوان این مطلب که در زمینه کارهای زیبایی در همه فیلدهای پزشکی از جمله دندانپزشکی، مسائل مبتلا به زیادی در جامعه وجود دارد که نظام پزشکی درگیر آن است.

وی ادامه داد: برخی از این مسائل و مشکلات در زیبایی، به تبی که در جامعه وجود دارد و مسائل مالی که پشت این قضیه بسیار گسترده شده است.

سرکارات تاکید کرد: مهم ترین وظیفه سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، حفظ سلامت مردم و کاهش میزان شکایت ها است.

وی افزود: دستیابی به چنین اهدافی، از طریق آموزش های مداوم جامعه پزشکی و جلوگیری از انجام کارهای غیر علمی در حرفه پزشکی است که نتیجه آن مستقیم به سلامت مردم بر می گردد.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، به مسائل و مشکلات رشته دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در حرفه دندانپزشکی، آموزش های مداوم است که سمینار اصول زیبایی در دندانپزشکی در همین راستا برگزار شده است.

سرکارات با عنوان این مطلب که نمی توان تبلیغات در دندانپزشکی را نادیده گرفت، افزود: ما باید به دنبال این باشیم که اقدامات زیبایی در دندانپزشکی، قانونمند و سازمان یافته باشد تا بتوان از دخالت افرادی که مجاز به چنین کارهایی نیستند، جلوگیری کرد.

وی با اشاره به مسائل مالی و اقتصادی که در پشت پرده کارهای زییایی در پزشکی وجود دارد، گفت: با آموزش های صحیح و راهنمایی بیماران و پزشکان، می توان از دخالت های افراد واجد شرایط در کارهای زیبایی در پزشکی، جلوگیری کرد.

سرکارات با عنوان این مطلب که دندانپزشکان عمومی هم مجاز به کارهای زیبایی هستند، افزود: آنچه مسلم است، نتیجه درمان است که می بایست بر اساس مبنای علمی انجام شود.

کد خبر 4776730
تعداد بازدید : 476

ثبت نظر

ارسال