علائم بیماری های کلیوی را جدی بگیرید/هشدار به ورزشکاران

علائم بیماری های کلیوی را جدی بگیرید/هشدار به ورزشکاران

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به بی علامت بودن بیماری های کلیوی، گفت: باید با چکاپ دوره ای، از سالم بودن کلیه ها مطمئن شد.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 19:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، مصدق جباری، بر ضرورت رعایت یک سری اصول برای مراقبت از کلیه ها، افزود: خیلی از بیماری های کلیوی علائم بالینی ندارد، لذا باید به این نکته توجه داشت که عدم بروز درد و علائم سیستمی دلیلی بر سلامت فرد نیست، در نتیجه باید با چکاپ دوره ای، از سالم بودن کلیه ها مطمئن شد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که با بیماری های کلیه مرتبط است که از آن جمله می توان به ورم دور چشم، تورم پا، بی اشتهایی، شب ادراری، خستگی زود رس، تپش قلب و تغییر رنگ پوست اشاره کرد.

جباری تاکید کرد: ورزشکاران از مصرف مکمل های گیاهی و پروتئینی خودداری نمایند، زیرا این داروها سبب نارسایی کلیه می شود.

رئیس بخش نفرولوژی بیمارستان حضرت رسول (ص)، با عنوان این مطلب که برای داشتن کلیه های سالم باید از مصرف خودسرانه مسکن ها پرهیز نمود، ادامه داد: از مصرف زیاد نمک و پروتئین حیوانی خودداری شود.

وی افزود: افرادی که دارای بیماری های زمینه ای مثل فشارخون بالا، دیابت و بیماری های قلبی هستند، باید به طور دوره ای آزمایشات لازم را انجام دهند تا از بروز ابتلا به بیماری های کلیه در امان باشند.

کد خبر 4774999
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 487

ثبت نظر

ارسال