طرح توسعه بیمارستان شهید بهشتی چالدران افتتاح شد

طرح توسعه بیمارستان شهید بهشتی چالدران افتتاح شد

ارومیه - طرح توسعه بیمارستان شهید بهشتی چالدران با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام و به بهره برداری رسید.

شنبه 23 شهریور 1398 ساعت 9:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

بخش جدید این بیمارستان شامل ۳ اطاق عمل، آی سی یو، سی سی یو، رادیولوژی و بخش های بستری است و با بهره برداری از این طرح ارائه خدمات درمانی به بیماران این شهرستان بهبود می یابد.

سالار علیزاده با بیان اینکه با بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان شهید بهشتی چالدران، تعداد تخت های بستری این بیمارستان از ۳۶ تخت به ۴۷ تخت افزایش یافت افزود: قبل از اجرای این طرح بیماران این شهر برای برخی موارد درمانی به سایر شهرهای  استان می رفتند که این مشکل برطرف شد.

همچنین بهره برداری از ساختمان جدید مرکز جامع سلامت شهری و روستایی بخش دشتک شهر آواجیق شهرستان چالدران نیز آغاز شد که با مساعدت مالی بنیاد علوی راه اندازی شده است.

علیزاده در خصوص امکانات این مرکز هم گفت: در مرکز جامع سلامت بخش دشتک، خدمات درمانی در حوزه پزشکی، مامایی، دنداپزشکی، آزمایشگاه، بهداشت خانواده و بهداشت روان ارائه می شود.

فرماندار چالدران نیز با اشاره به نبود زیرساخت‌های عمرانی بهداشت و درمان طی ‌سال های گذشته در این شهرستان گفت: در سالهای اخیر با تامین اعتبار و ساخت چند مرکز درمانی از جمله کلینیک تخصصی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ساختمان اورژانس بیمارستان شهید بهشتی، بلوک زایمانی، پایگاه سلامت شهری در سیه چشمه و آواجیق شاهد ارتقای شاخص‌های این بخش هستیم.

حسن محمدزاده کاهش هزینه‌های درمان و ارتقای شاخص‌ها در بخش سلامت مردم چالدران را از مهمترین اهداف این طرح ها عنوان کرد و افزود: ساختمان اورژانس بیمارستان شهید بهشتی چالدران در زیربنای ۲۲۰۰ متر مربع در ۲ طبقه با ۳۹ تخت بستری شامل بخش‌های اورژانس، رادیولوژی، اتاق عمل، بستری، بخش‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال ساخته شده و برای تجهیز آن نیز بیش از ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

کد خبر 4717326
تعداد بازدید : 790

ثبت نظر

ارسال