صیانت از ملت در برابر حوادث برنامه سال جاری سازمان پدافند غیرعامل

صیانت از ملت در برابر حوادث برنامه سال جاری سازمان پدافند غیرعامل

اراک- جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: برنامه سازمان پدافند غیرعامل در سال ۹۸ بر اساس دستور مقام معظم رهبری صیانت از مردم در مواجهه با حوادث و سوانح است.

یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 16:15

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شاهوردیان پیش از ظهر شنبه در شورای پدافند غیر عامل استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: پدافند غیر عامل کشور از سال ۸۹ به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت به دو پدافند دفاعی و غیر دفاعی تقسیم می شود.

وی ادامه داد: موضوع دفاع با یک واحد غیر نظامی از یک اختلاف ماهیتی برخوردار است به طوری که دفاع غیر نظامی با تجهیزات غیر نظامی است و دفاع نظامی با ابزارآلات نظامی است.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور بیان کرد: برنامه سازمان پدافند غیر عامل در سال ۹۸ بر اساس دستور مقام معظم رهبری صیانت از مردم در مواجه با حوادث و سوانح کشور که احتمال وقوع آن وجود دارد، می باشد.

 شاهوردیان گفت: حفظ و تقویت زیر ساخت های کشور برای ما مهم است زیرا مراکز حیاتی کشور را در برابر حوادث و تهدید ها باید حفظ کنیم.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب و ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی، سایر کشورها بر علیه کشور توطئه کردند به طوری که تا به امروز ادامه دارد و اکنون ایران را در فشار اقتصادی و تحریم های بیشتر قرار دادند اما با درایت و هوشیاری و با زدن پهپاد دشمن در خلیج فارس گزینه های روی میز آمریکا نابود شد و نگاه آمریکا به ایران تغییر پیدا کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور اظهار کرد: در دنیا ثابت شده که جمهوری اسلامی ایران اهل شعار نیست و اهل عمل است و با این رویکرد نگاه کشورهای منطقه به ایران تغییر پیدا کرد.

شاهوردیان عنوان کرد: در کشور بیش از ۳۰ هزار واحد شیمیایی وجود دارد که تعدادی از آن ها متعلق به استان مرکزی است.

وی گفت: استان مرکزی از استان های ویژه است و تمام زیر ساخت های پرتویی، شیمیایی و زیستی را داراست که با خطر مواجه هستند بنابر این پیشنهاد می شود نه تنها در حوزه بیوتروریسم بلکه در زمینه واحدهای شیمیایی نیز اقدامات حوزه پدافند غیر عامل در ان انجام شود.

وی افزود: اقدامات حوزه پدافند غیر عامل در استان مرکزی به نحو مطلوب اجرا شده و همان طور که طرح جامع پدافند غیر عامل استان مرکزی در حال تدوین است باید به دنبال اقدامات تخصصی در این حوزه باشیم.

شاهوردیان گفت: پتروشیمی اراک باید از طرح مقابله برخوردار باشد تا اورژانس، هلال احمر و نیروهای مسلح به موقع اقدام و برمبنای طرح دوره ها آموزشی لازم را برگزار کنند.

وی گفت: نزدیک به دوسال است فعالیت قرارگاه پدافند غیر عامل در حوزه شیمیایی آغاز شده؛ در گذشته  مرکز درمان مصدومین شیمیایی در کشور وجود نداشت و با ابلاغ مرکز پدافند غیر عامل کشور، بیمارستان بقیه الله اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۴۰۰ تخت در تهران به عنوان مرجع اصلی درمان این مصدومان ایجاد شده و اورژانس آن فعال است.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور افزود: این بیمارستان آموزش بیمارستان های علوم پزشکی سراسر کشور که دارای زیرساخت های شیمیایی هستند، را بر عهده دارد و این آمادگی وجود دارد، بیمارستان معین در اراک، انتخاب شود و با بیمارستان بقیه الله اعظم تهران ارتباط داشته باشند تا آموزش های لازم در این حوزه ارایه شود.

شاهوردیان گفت: شهر اراک به عنوان کریدور مواصلاتی کشور محسوب می شود به طوری که از شازند محصولات به کل کشور توزیع و از بندر امام نیز ترانزیت صورت می پذیرد.

وی افزود: در سال گذشته قراربود در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، یک ایستگاه آتش نشانی به تجهیزات شیمیایی مجهز شود و از سال ۹۹ نیز تجهیزات تخصصی به استان ها در این حوزه واگذار می شود و آتش نشانی به عنوان اولین ایستگاه حوادث جاده ای تجهیز می گردد.

کد خبر 4761449
تعداد بازدید : 396

ثبت نظر

ارسال