سیر نزولی بیماری آنفلوآنزا در اردبیل/ موارد بستری کاهش یافت

سیر نزولی بیماری آنفلوآنزا در اردبیل/ موارد بستری کاهش یافت

اردبیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سیر نزولی بیماری آنفلوآنزا در اردبیل و کاهش موارد بستری در مراکز درمانی استان خبر داد.

دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 7:35

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری پیش از ظهر دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزا در اردبیل در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان اردبیل به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزا کاهش نسبی یافته و با سیر نزولی همراه شده است.

به گفته وی طبق آخرین آمار اعلام شده موارد بستری روزانه از نزدیک به ۶۰ نفر در هفته گذشته به ۲۰ نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده و تبیین موارد آموزشی از طریق رسانه‌های جمعی که با توجه مناسب همشهریان برای پیشگیری از این بیماری همراه و در ادامه به تعطیلی مدارس در هفته گذشته منجر شد، خوشبختانه موارد مدنظر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا به شکل مناسبی در استان اجرایی شد.

اخوان اکبری ادامه داد: موج دوم بیماری آنفلوانزا تا اواخر هفته جاری تداوم خواهد داشت و ادامه این روند منجر به کنترل و کاهش بیماری از همه گیری به فاز تک گیری در هفته آتی خواهد شد.

وی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در استان اردبیل نیز گفت: تعداد کل بستری‌های استان از ابتدای همه گیری آنفلوآنزا ۶۳۵ نفر بوده و تعداد فوتی‌های استان نیز چهار نفر اعلام شده است.

کد خبر 4799265
تعداد بازدید : 465

ثبت نظر

ارسال