سالانه ۶۱ هزار میلیارد ریال توسط خیرین در حوزه سلامت هزینه می‌شود

سالانه ۶۱ هزار میلیارد ریال توسط خیرین در حوزه سلامت هزینه می‌شود

قم - معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به حضور چشمگیر روحانیون در عرصه سلامت، گفت: سالانه ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت توسط خیرین هزینه می‌شود.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 19:42

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد طباطبایی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری نخستین همایش تجلیل و تکریم از روحانیون فعال در عرصه سلامت به میزبانی قم در سالن همایش‌های امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت کشور به همه استان‌های کشور یک نگاه کلی دارد و به هیچ استانی نگاه ویژه نخواهد داشت و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری اهداف خود را برای جذب مشارکت مردمی در زمینه سلامت منطبق کرده است.

وی با بیان اینکه روحانیون نقش اساسی در ارتقای سطح سلامت و درمان دارند، گفت: در استان قم هم روحانیون و به ویژه مراجع عالی قدر عظام فعالیت چشمگیری در ساخت بیمارستان، درمانگاه تخصصی و غیره داشتند که می‌توان به بیمارستان آیت الله گلپایگانی، بیمارستان نکویی و هم‌چنین بیمارستان ۳ هزار و ۳۰۰ تخت خوابی آیت الله سیستانی که در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اشاره کرد.

معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: روحانیت در حوزه سلامت نقشی ویژه داشته است که متأسفانه مغفول مانده و بسیاری از آن اطلاعی ندارند.

وی ادامه داد: در همین راستا ۶ آذرماه همایش تجلیل از روحانیون فعال در حوزه سلامت برگزار خواهد شد که رسالت این همایش تبیین موضوع و تشویق در جهت افزایش مشارکت مردمی است.

 وجود ۱۱۰ هزار خیر سلامت در کشور

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۱۰ هزار خیر در سراسر کشور با مجمع خیرین حوزه سلامت ارتباط دارند، گفت: این مجمع علاوه بر امور سخت‌افزاری مانند تجهیز و نوسازی مراکز به امور نرم‌افزاری مورد نیاز بیماران نیز می‌پردازد؛ برای مثال تلاش برای هدایت خیرین به حمایت از پروژه‌های پژوهشی حوزه سلامت و حوزه پیشگیری است که اگر خیری یک پروژه پژوهشی را حمایت کند می‌تواند نتیجه پروژه را با نام خود به ثبت برساند.

وی در ادامه گفت: سالانه ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت توسط خیرین هزینه شده است و همچنین ۵ هزار مرکز درمانی با مشارکت مجمع خیرین در کشور ساخته، مرمت و یا تجهیز شده است.

کد خبر 4774805
تعداد بازدید : 359

ثبت نظر

ارسال