سالانه ۲۰ هزار تعویض مفصل در کشور انجام می شود

سالانه ۲۰ هزار تعویض مفصل در کشور انجام می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار تعویض مفصل در کشور انجام می شود.

دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 22:59

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در مراسم بهره برداری از دستگاه های جدید تصویربرداری پزشکی در بیمارستان اختر، سیاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را تبدیل بیمارستان اختر به مرکز تعالی ارتوپدی عنوان کرد و افزود: با این هدف مرکز اختر به مرجعیت ارتوپدی در ابعاد آموزشی، پژوهشی و درمانی تبدیل و خدمات با کیفیت تری را ارائه خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین ضمن بازدید از سر در جدید این مرکز، از شهرداری منطقه بابت مشارکت در پرداخت هزینه های این سر در قدردانی کرد.

زالی با بیان اینکه بیش از دو برابر آمار جهانی، قربانی تصادفات در کشور وجود دارد، یادآور شد: بخش عمده ای از قربانیان تصادفات را جوانان تشکیل می دهند و این موضوع علاوه بر اینکه صدمات جسمی، روحی و روانی برای فرد و خانواده ها در پی دارد، بار اقتصادی شدیدی هم به کشور وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط ٨٠٠ هزار تصادف در کشور رخ می دهد، افزود: این آمار، رقم بزرگی است و ناشی از نبود فرهنگ رانندگی، نا ایمن بودن راه ها و نامناسب بودن خودروهاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه بیش از ٩٠ درصد تروماها در حوزه ارتوپدی رخ می دهد، اظهار کرد: بیشترین مشکلاتی که در بیمارستان ها با آن دست و پنجه نرم می کنیم، توام بودن آسیب های سخت و نرم است که درمان های پیچیده می طلبد.

وی اظهار داشت: گایدلاین های بیمارستان اختر در زمینه مصرف دارو، پانسمان، ضد دردها و آنتی بیوتیک ها نشان می دهد این مرکز توانایی تدوین گایدلاین های ملی در این زمینه را دارد.

به گفته زالی، سالانه بیش از ٢٠ هزار تعویض مفصل در کشور انجام می شود و نمی توان بدون داشتن یک گایدلاین به روز، پیش رفت.

وی افزود: موضوعاتی همچون سالمندتر شدن جمعیت، مشکلات ارتوپدی ناشی از سالمندی، مشکلاتی از جمله آرتروز و ساییدگی های مفصلی نقش حوزه ارتوپدی را پررنگ می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیش از ٧٠ درصد مراجعان بیمارستان اختر را  افراد کم بضاعت و کمتر برخوردار تشکیل می دهند، یادآور شد: مراجعات در این بیمارستان از جنس ارجاعی است که قاعدتا اقامت طولانی تر و هزینه های بیشتری در پی دارد.

وی با اشاره به نقش خیرین در اداره بهتر نظام سلامت کشور، گفت: دانشگاه از سال ٩٦ تاکنون، بالغ بر ٨٣٠ میلیارد تومان از مجموعه نظام بیمه ای کشور طلب دارد.

زالی با اشاره به نیاز روزمره مردم به خدمات حوزه سلامت و با تشکر از حضور خیرین در این حوزه گفت: خیرین رقیب حوزه سلامت نیستند و حرکت فرهنگ ساز آنها نباید متوقف شود.

وی با اشاره به راه اندازی بخش سی تی اسکن در بیمارستان اختر، ادامه داد: خیرین برای احداث این بخش در کل حدود ٢.٥ میلیارد تومان هزینه کردند.

زالی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را بزرگترین تولید کننده خدمات سلامت کشور خواند و گفت: بیش از ٥ میلیون و ٧٠٠ هزار، یعنی حدود هفت درصد از جمعیت کشور نفر تحت پوشش مستقیم خدمات درمانی دانشگاه قرار دارند.

کد خبر 4785964
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 335

ثبت نظر

ارسال