خدمات رسانی درمانی به ۲۰ هزار زائر در قرارگاه اربعین قم

خدمات رسانی درمانی به ۲۰ هزار زائر در قرارگاه اربعین قم

قم - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حدود ۲۰ هزار نفر از زائران در قرارگاه مردمی اربعین حسینی(ع) در مصلی قدس، از خدمات درمانی استفاده کردند.

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 18:16

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا قدیر با اشاره به فعالیت حدود یک ماهه پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان در قرارگاه مردمی اربعین گفت: این عزیزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی در قرارگاه ساماندهی شده و خدمات رسانی کردند.

وی بیان داشت: در این قرارگاه موکب درمانی راه اندازی شد که یک ماه فعالیت کرده و به حدود ۲۰ هزار نفر خدمات رسانی درمانی و دارویی کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی این مدت ۴۵ نفر از زائران به مراکز درمانی قم منتقل و ۱۱ نفر نیز در بخش های مختلف بستری شدند.

وی بیان داشت: ۱۸۱ نفر پزشک، پرستار و کادر درمانی در موکب درمانی حضور داشته و ۹۵۰ میلیون تومان خدمات درمانی و ۴۵۵ میلیون تومان نیز خدمات دارویی ارائه شد که تمامی آنها توسط خیرین تامین شد.

قدیر با اشاره به خدمات بهداشتی در این قرارگاه گفت: کارشناسان مرکز بهداشت قم نیز از ابتدا در قرارگاه حضور داشته و با نمونه گیری ها، کنترل، آموزش های بهداشتی و... در راستای خدمات رسانی تلاش کردند.

وی بیان داشت: همچنین مرکز فوریت های پزشکی استان قم نیز طی این مدت با استقرار نیروها در مصلی قدس در راستای خدمات رسانی و انتقال مصدومان اقدام کرد.

کد خبر 4763610
تعداد بازدید : 457

ثبت نظر

ارسال