حق التدریس ها جذب می شوند

حق التدریس ها جذب می شوند

خوزستان- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان درباره تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی در آموزش و پرورش خوزستان گفت: براساس قانون تا سال ۱۴۰۰ باید تکلیف آنها مشخص شود، اما براساس تجاربی که خودم دارم این نیروها جذب خواهند شد.

یکشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 14:3

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از قدس آنلاین 

 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مهدی رفیعی دهکردی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در جمع خبرنگاران در شامگاه شنبه ۹ شهریور در حاشیه نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ مدرسه در استان داریم که در آن یک میلیون و هزار نفر دانش آموز و نوآموز مشغول تحصیل هستند و ۵۷ هزار معلم و ۵۱ هزار کلاس در خوزستان وجود دارند.

رفیعی دهکری تصریح کرد: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین مسئولیت تعلیم و تربیت مباحث کلی را دارد و این برخلاف انتظار کسانی است که کار آموزش و پرورش را تنها در نمره و معدل می‌بینند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آزمون استخدامی این نهاد در استان توضیح داد: آموزش و پرورش براساس قانون می تواند به چند صورت نیروی مورد نیاز خود را جذب کند که یکی از این روش ها برگزاری آزمون استخدامی و دانشگاه های تربیت معلم است.
رفیعی دهکردی خبر داد: امسال ۵ دانشگاه تربیت معلم با ۲ هزار دانشجو به جرگه تربیت و تعلیم می پیوندند، البته قرار بود دو هزار و ۴۰۰ نفر باشند اما به دلیل محدودیت های قانونی امکان فراهم نشد.
وی یادآور شد: یک هزار و ۱۹۸ نفر هم از طریق برگزاری آزمون استخدامی انتخاب می شوند که در شهریور ماه ثبت نام و در مهرماه برگزار می شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: دارندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

وی با اشاره به سرنوشت و تکلیف نیروهای حق التدریسی در آموزش و پرورش در خوزستان گفت: براساس قانون تا سال ۱۴۰۰ باید تکلیف نیروهای حق التدریسی مشخص شود، اما براساس تجاربی که خودم دارم این نیروها جذب خواهند شد.

رفیعی دهکردی اضافه کرد: در بخش مسابقات فرهنگی و هنری نیز ۶۱ رتبه کشور داشتیم که تنها ۳۵ رتبه، رتبه اول بودند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در بحث مسابقات قرآنی ۴۱ رتبه کسب کردیم به طوری که ۱۵ رتبه اول و قهرمان قهرمانان مسابقات قرآنی از خوزستان بود.

وی با اشاره به رتبه آوری دو تن از دانش آموزان خوزستانی در کنکور سراسری یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری همکاران ما در آموزش و پرورش و خانواده آنها برای اولین بار رتبه یک ریاضی و نهم علوم تجربی را در اهواز داشتیم.

تعداد بازدید : 304

ثبت نظر

ارسال