حسگر یک بار مصرف برای کمک به افرادی که مشکل بلع دارند

حسگر یک بار مصرف برای کمک به افرادی که مشکل بلع دارند

اختلال بلع یکی از مشکلات حادی است که منجر به مراجعه مکرر مبتلایان به مراکز پزشکی می شود. اما یک حسگر یک بار مصرف جدید می تواند این مشکل را کاهش دهد.

یکشنبه 1 دی 1398

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، افرادی که با اختلال بلع مواجه هستند باید به طور مرتب به بیمارستان بروند تا تمریناتی را برای بهبود نحوه غذاخوردن خود انجام دهند. تولید یک حسگر جدید می تواند این وضعیت را تغییر دهد تا کنترل این بیماران از راه دور در منزل و بدون نیاز به رفت و آمد امکان پذیر شود.

این حسگر ارزان قیمت که توسط محققان آمریکایی تولید شده بر روی پوست زیر فک بیمار و مابین چانه و گردن وی قرار می گیرد. مجموعه ای از کابل های الکتریکی در این حسگر تعبیه شده اند تا اطلاعات را از آن به طور بی سیم برای پزشک ارسال کنند.

حسگر یادشده در زمان انجام تمرین های بلع نحوه فعالیت عضلات مرتبط با این کار را ثبت و اندازه گیری کرده و آنها را به صورت بی سیم برای یک رایانه سرور ارسال می کند. دسترسی به این اطلاعات در هر زمان و مکان برای پزشک ممکن است.

این  حسگر یک بار مصرف منعطف و کش آمدنی است و پس از حداکثر ده بار استفاده باید دور انداخته شده و از حسگر جدیدی استفاده شود. برنامه ریزی برای تجاری سازی این محصول نیز از مدتی قبل آغاز شده است.

کد خبر 4800996
تعداد بازدید : 488

ثبت نظر

ارسال