انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بررسی علمی شد

انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بررسی علمی شد

در یک نشست تخصصی در پردیس علوم دانشگاه تهران، انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بررسی شد.

پنجشنبه 9 آبان 1398 ساعت 6:29

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، نشست تخصصی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، توسط اتحادیه انجمن‌های علوم‌زیستی ایران با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی منابع‌ طبیعی و محیط‌ زیست ایران و با حضور جمعی از استادان دانشگاه‌ها و متخصصان حوزه‌های علوم‌ زیستی و منابع‌ طبیعی در پردیس علوم دانشگاه تهران، برگزار شد.

در این نشست مهران حبیبی‌رضائی، رئیس اتحادیه انجمن‌های علوم‌زیستی ایران، بر ضرورت نقش‌آفرینی علمی و سازمان‌یافته استادان و متخصصان کشور در قالب نهادهای علمی-تخصصی در موضوعات مبتلا به جامعه از جمله انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تأکید کرد.

سپس حمید علیزاده، معاون پژوهشی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی کشور، ساختار و مشخصات دریاچه خزر و چالش‌هایی که در حال حاضر این دریاچه را تهدید می‌کند را تشریح کرد.

همچنین متخصصان حاضر در جلسه در حوزه‌های علوم خاک، منابع‌ طبیعی، ارزیابی محیط‌ زیست، شیلات و آبزیان، آبخیزداری، جنگل، آب، زمین‌شناسی و هیدرولیک زوایای مختلف طرح را مورد بحث قرار دادند. 

در پایان نشست مقرر شد گروه‌های کاری و تخصصی با محوریت ابعاد موضوعی تعریف شده در طرح تشکیل شود، تا پس از مطالعه و تحلیل جنبه‌های مختلف تخصصی توسط گروه، موضوع در جلسات آتی مورد پیگیری قرار بگیرد.

کد خبر 4756512
مهتاب چابوک
تعداد بازدید : 380

ثبت نظر

ارسال