افزایش آمار سزارین در روزهای خاص سال/ سهم بالا شهری ها بیشتر است

افزایش آمار سزارین در روزهای خاص سال/ سهم بالا شهری ها بیشتر است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: میزان سزارین در هفتم مهر ۹۷ حدود ۵۹ درصد بوده که نسبت به روز قبل از آن، ۶۸ درصد افزایش داشته است.

جمعه 10 آبان 1398 ساعت 10:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حریرچی، در خصوص افزایش آمار زایمان که منجر به تولد فرزند می شود به روش سزارین در مناسبت ها و تاریخ های خاص، افزود: آمار سزارین در کل کشور ۵۰ و دو دهم درصد است که در زایمان اول این میزان ۴۹.۴ دهم درصد است.

وی ادامه داد: در تاریخ هفتم مهر ۹۷ این میزان به ۵۹ درصد رسیده است که ۱۸ درصد بیشتر از متوسط سال و ۶۸ درصد بیشتر از روز ششم مهر ۹۷ (با ۳۵ درصد میزان سزارین) بوده است. در روز هفتم مهر ۹۷، میزان سزارین نسبت به روز قبل ۲.۴ برابر بیشتر شده است.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در تاریخ هشتم آبان ۹۸ در یک بیمارستان خصوصی شمال شهر که روزانه ۱۲ سزارین به طور متوسط انجام می داده ۳۲ سزارین انجام شده و در یک بیمارستان خصوصی جنوب شهر که ۷ سزارین به طور متوسط روزانه انجام می داده ۲۱ مورد در لیست اتاق عمل داشته است.

حریرچی با تاکید بر اینکه میزان انجام زایمان سیر معقولی را طی می کند، گفت: اگر در تاریخ خاصی این میزان به روش سزارین افزایش یابد با بررسی آمار آن بیمارستان با متخلفین برخورد خواهد شد؛ ضمن اینکه راه حل اساسی این معضل افزایش زایمان طبیعی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با امکانات ایجاد شده و در شان مادران باردار و ارائه خدمات صد درصد رایگان در مراکز درمانی دولتی جهت انجام زایمان طبیعی این میزان افزایش پیدا کند و با دستکاری های سلیقه ای سلامت نوزاد خود را به خطر نیاندازند.

کد خبر 4760255
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 415

ثبت نظر

ارسال