اعزام ۳۵ تیم به مناطق زلزله‌زده برای ارائه خدمات روانی و اجتماعی

اعزام ۳۵ تیم به مناطق زلزله‌زده برای ارائه خدمات روانی و اجتماعی

کاشان - معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۵ تیم برای ارائه خدمات روانی و اجتماعی به مناطق زلزله زده آذربایجان اعزام شده اند.

شنبه 25 آبان 1398 ساعت 21:20

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رضازاده شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران کاشانی با بیان اینکه در سال جاری سه پروژه کلان  کشوری آغاز شده است، اظهار داشت: اولین پروژه در زمینه پیشگیری از معلولیت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه حدود یک و نیم میلیون معلول در کشور وجود دارد، ابراز داشت: این معلولین از نظر اختلالات ژنتیکی غربال شده و افرادی که لازم باشد به مراکز مشاوره ارجاع می شوند.

ایجاد بانک ژنتیکی برای معلولین کشور

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ابراز داشت: با توجه به غربال انجام شده یک بانک ژنتیکی برای معلولین کشور ایجاد می شود تا با استفاده از اطلاعات این بانک راه های پیشگیری برای ابتلای دیگر افراد به معلولیت اعمال شود.

وی دومین کلان پروژه سازمان بهزیستی را درمان اعتیاد پایدار معتادین اعلام کرد و افزود: راه هایی که پیش از این برای درمان اعتیاد انجام میشد موفقیت آمیز نبوده است که ما برای رفع این مشکل در این طرح، مراکز جامع درمان اعتیاد را ایجاد کرده ایم.

رضازاده با اشاره به اینکه در این مراکز مراحل کامل درمان معتادین صورت می گیرد، تصریح کرد: بعد از سم زدایی از بدن معتاد، این افراد به مدت چهار ماه آموزش و بعد از آن هشت ماه به صورت سراپایی معالجه و در انتها برای اشتغال و ورود این افراد به جامعه  اقدامات  لازم انجام می شود.

اولین مرکز جامع درمان اعتیاد در اصفهان تاسیس شده است

وی با بیان اینکه اولین مرکز جامع درمان اعتیاد در اصفهان و بعد از آن در کرمانشاه تاسیس شده است، اظهار داشت: به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری این مراکز در تمام استان های کشور خواهیم بود.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح پیشگیری از طلاق و ارتقای سلامت خانواده را سومین کلان پروژه این سازمان دانست و ابراز داشت: در این طرح با برگزاری دوره های آموزشی قبل از ازدواج برای جوانان علاوه بر معرفی آنها با مسائل ازدواج و مشاوره های لازم توسط کارشناسان این سازمان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح افرادی که قصد ازدواج دارند و در این دوره ها شرکت کرده اند غربالگیری می شوند، بیان داشت: در این طرح وضعیت افرادی که از خانواده های اعتیاد یا طلاق هستند، توسط مددکاران سازمان تا پنج سال اول ازدواج پیگیری می شود تا قبل از هرگونه اقدامی برای طلاق، ابتدا راهکارهای پیشگیرانه اعمال شود.

رضازاده افزود: بلافاصله بعد از وقوع زلزله شمال غرب کشور تیم های این سازمان در مناطق هدف حضور یافتند و ۳۵ تیم شامل ۱۰۰ مددکار برای ارائه خدمات مشاوره روانی و اجتماعی به مناطق فوق اعزام شده اند.

کد خبر 4772564
تعداد بازدید : 400

ثبت نظر

ارسال